اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

شهروندان درمیانی از تسهیلات بانکی استقبال نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: تسهیلات مناسب برای اشتغالزایی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش حرفه‌های مختلف در شهرستان درمیان وجود دارد ولی استقبال چندانی از سوی شهروندان از این امکانات نمی‌شود.

شهروندان درمیانی از تسهیلات بانکی استقبال نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در نشست آموزشی توسعه مشاغل خانگی با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی درمیان اظهار داشت: قریب یک میلیارد تومان برای احداث و تکمیل مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان هزینه شده و در حال حاضر مدیریت جهاد کشاورزی در حال ثبت‌نام از کشاورزان متقاضی کشت گلخانه‌ای است.
فرماندار درمیان با بیان اینکه در این مجتمع برای 45 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد: زیربنای توسعه، پیشرفت و اشتغال پایدار آموزش صحیح و اصولی است و بدون سرمایه‌گذاری در بحث آموزش سایر منابع و سرمایه‌ها به هدر می‌رود.
وی بر نفوذ رشته‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در روستاها تأکید کرد و افزود: استحکام اعضا با مجموعه تعاونی‌ها، عدم استفاده از اعضا و یا هیئت مدیره به عنوان پیمانکار طرح‌ها در تعاونی و ارائه گزارش به موقع از جمله عوامل موفقیت تعاونی‌های روستایی در راستای جلب اعتماد مردمی به شمار می‌رود.
براتی از هزینه‌کرد یک میلیارد و 616 میلیون تومان در سال جاری برای اشتغالزایی خبر داد و افزود: از این میزان 546 میلیون و 500 هزار تومان برای اشتغالزایی در بخش مرکزی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تعداد 77 فرصت شغلی در شهریور سال جاری توسط مدیریت جهاد کشاورزی درمیان ایجاد شده است، یادآور شد: از این تعداد 56 فرصت ایجاد و 21 فرصت شغلی تثبیت شده است.
فرماندار درمیان از اختصاص 358 میلیون تومان در مهرماه برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در درمیان خبر داد و ابراز داشت: پرونده 54 متقاضی ایجاد اشتغال به ارزش 300 میلیون تومان به بانک‌های عامل و صندوق مهر امام رضا (ع) ارسال شده است.
وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی راهکار جدیدی برای حل معضل بیکاری است، تأکید کرد: توسعه اشتغال فقط به استخدام ادارات دولتی درآمدن و پشت میز نشستن نیست.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری نیز در این مراسم از اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان به توسعه مشاغل خانگی استان خبر داد و افزود: ایجاد و توسعه مشاغل خانگی به سرمایه زیادی نیاز ندارد و از یک تا سه میلیون تومان می‌توان در خانه‌ها شغل درآمدزا ایجاد کرد.
سید محمد کاظم علوی عدم پشتیبانی مناسب و بازاریابی برای محصولات تولیدی را از مهم‌ترین مشکلات مشاغل خانگی برشمرد و ادامه داد: صندوق مهر امام رضا با پرداخت تسهیلات مناسب و کارمزد 4 درصد نقش به سزایی در اشتغالزایی و توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی ایفا کرده است.
وی صداقت، مردمی بودن و برای مردم کار کردن را سه خصلت مسئولان در حکومت اسلامی برشمرد و از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی خواست تا خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول