اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

تسهیلات از رده خارج کردن خودرو کفایت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: هر چند توصیه به از رده خارج کردن خودروی فرسوده می‌شود اما این امر به صرفه نیست چراکه وام یک میلیونی که برای از رده خارج کردن این خودروها داده می‌شود و کفایت خرید خودروی جدید را نمی‌کند.

تسهیلات از رده خارج کردن خودرو کفایت نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،سید جمال‌الدین صمصام شریعت شامگاه گذشته در همایش تجلیل از شهروندان قانونمند و نمونه‌های ترافیکی با اشاره به اینکه اصفهان شاهد بروز مسائل ترافیکی جدید و گسترش شهر است، اظهار داشت: در استان اصفهان روستاهایی با جمعیت بیش از 5 هزار نفر وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک 12 شهر جدید به شهرهای استان اضافه و جمع شهرهای استان به 112 شهر می‌رسد.
وی با بیان اینکه توسعه شهری و معابر و راه‌های درون شهری جواب گوی جمعیت نیست، افزود: تعداد خودروهای پلاک شده و سطح اشغال در معابر با هم‌خوانی ندارد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه هر چه به سطح معابر اضافه شود باز هم پاسخگو نیاز نیست، تصریح کرد: هر چند توصیه به از رده خارج کردن خودروی فرسوده می‌شود اما این امر به صرفه نیست چرا که وام یک میلیونی که برای از رده خارج کردن این خودروها داده می‌شود کفایت نمی‌کند.
وی به تسهیلات بانکی خرید خودرو اشاره کرد و افزود: درصد بالای این تسهیلات برای کسانی که منبع درآمدشان از طریق همان خودرو است زیاد و همین امر سبب کاهش تقاضا برای جایگزینی خودروی فرسوده شده است.
صمصام شریعت با مقایسه برخی از کشورها با ایران گفت: در برخی از کشورها به لحاظ رعایت تعادل بین تولید خودروی و امکانات موجود، هیچ خودروی جدید پلاک نمی‌شود تا خودروی قدیم از رده خارج شود.
وی در ادامه به شورای ترافیک استان و موارد آن اشاره کرد و گفت: ابزارهای قانونی در این شورا مورد بررسی و در برخی موارد مورد تغییر قرار می‌گیرد.
معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: از سال 84 به بعد آمار تصادف کاهش پیدا کرده که دلیل آن در جاده برون شهری نقاطی است که اصلاح شدند.
وی استفاده از کلاه ایمنی را در کاهش تصادف درون شهری موثر دانست و گفت: در شش ماه نخست سال جاری در بخش درون شهری نسبت به سال گذشته 71 مورد کاهش تصادف داشته‌ایم.
معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته 138 فوتی در سطح استان  به 107 نفر رسیده است گفت: 9.5درصد از تصادف منجر به جرح کاهش یافته است که این نشان دهنده این است که آمار هنوز بالا است و باید کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: در شش ماه نخست درون شهری نسبت سال گذشته 21 نفر کاهش تلفات داشته‌ایم و 128 نفر در درون شهری تصادف کاهش پیدا کرده است .
صمصام شریعت به ضرورت توسعه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت که نرخ رشد جمعیت درون شهری و مهاجرپذیری به لحاظ جاذبه‌ها زیاد است.
وی با بیان اینکه عملیات عمرانی درون شهری و برون شهری باید سریع انجام شود، ادامه داد: رعایت تراکم‌های طرح‌های جامع تفضیلی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا تراکم و توازن جمعیت شهری باید رعایت شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول