اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور رعایت ضوابط فنی صورت می‌گیرد؛

افزایش نظارت‌های شورای فنی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش نظارت‌های شورای فنی بر رعایت ضوابط فنی در این استان خبر داد.

افزایش نظارت‌های شورای فنی در کهگیلویه و بویراحمد
سیدحسین کاظمی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: شورای فنی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در ساخت و سازها، نظارت و کنترل بر استانداردسازی و رعایت قانون و مقررات را با فعال‌تر کردن چهار کمیته فنی، پیمان، نظارت و اجرا بیشتر کرده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای فنی نظارت کامل و دقیق و مستمر خود را بر رعایت اصول و ضوابط فنی و اجرای مقرارت ساخت و سازها و به‌خصوص پروژه‌های در دست اقدام در مناطق شهری و روستایی بیشتر کرده است.
کاظمی بیان داشت: با تاکید مقامات عالی استان از این پس نظام مهندسی ساختمان با استفاده از توان و ظرفیت‌های مهندسی خود به عنوان بازوی حرکتی و اهرم تقویتی در مسائل عمرانی همگام با شورای فنی در امور عمرانی استان فعالیت و نظارت بیشتری دارد.
کاظمی تصریح کرد: شورای فنی و نظام مهندسی برنامه‌ریزی لازم برای آموزش و تربیت نیروی فنی و مهندسین عمران و پای کار آوردن و اشراف بیشتر آنها بر قوانین و مقررات و همچنین رعایت کامل مسائل فنی و ساختمانی را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: با توجه به اینکه در مجموع هم‌اکنون 24 هزار واحد مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است و تاکنون برای مسکن مهر 280 میلیارد تومان هزینه و 330 میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده، حوزه عمرانی و نظام مهندسی باید در سطح گسترده‌تری فعالیت کنند.
این مسئول تصریح کرد: باید بیش از گذشته با توجه جدی به موضوع فنی و ساخت و سازها، به ورود مهندسین آموزش دیده به عنوان ناظر و مشاور در روستاها برای کمک به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همت گماشت.
به گفته وی، در راستای افزایش میزان سهم و تعهد کهگیلویه و بویراحمد برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر افزون بر 429 میلیارد تومان، لازم است که دفتر فنی و دستگاه‌های متولی در کنترل و نظارت بیشتر بر کیفیت و استاندارد‌سازی مصالح و ساخت و سازها بسترسازی کنند. 
کاظمی احداث بیش از دو هزار و 767 واحد مسکن مهر با میزان تسهیلات پرداختی سه میلیارد تومان در حوزه بافت‌های فرسوده و ساخت پنج هزار و 440 واحد با میزان تسهیلات پرداختی 44 میلیارد تومان در بخش نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را ضرورت مشاوره و نظارت جدی دانست.
وی تصریح کرد: با شرایطی که استان در توسعه مسکن، راه، فضاهای ورزشی و آموزشی و همه پروژه‌های دولتی دارد، نظام مهندسی باید بانک اطلاعاتی کاملی از مهندسین حوزه عمران داشته باشد و با برنامه‌ریزی زمینه حضور آنها را در عرصه کار، فعالیت و تلاش در ساخت و ساز و عمران مناطق روستایی و شهری فراهم آورد.
کاظمی ادامه داد: شورای فنی و نظام مهندسی باید به ‌عنوان دو بازوی قوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در به‌کارگیری اصول صحیح، فنی و معماری روستاها عمل کند تا ضمن ایجاد اشتغال، از تخصص و تجارب آنها در هر چه بهتر رعایت کردن اصول ساخت و سازها و حرکت به ‌سمت استانداردسازی استفاده شود. 
کاظمی تعداد پروژه‌های در دست اجرای این استان را بیش از هزار و 750 پروژه در قالب 240 طرح  برشمرد و اظهار داشت: تمام مراحل و فرآیند کاری، پیشرفت و کیفیت این پروژه‌ها باید از فیلتر شورای فنی و نظام مهندسی بگذرد و در این خصوص به تربیت و آموزش نیروی فنی نیز پرداخته شود.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول