اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان یزد:

نظارت مردم سبب پیشگیری از وقوع جرائم می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: با مشارکت و نظارت عمومی مردم شاهد پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم و تخلفات در سطح جامعه خواهیم بود.

نظارت مردم سبب پیشگیری از وقوع جرائم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، منوچهر امان‌اللهی شامگاه شنبه در همایش خانواده کارکنان ناجا این شهرستان ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت امنیتی استان و شهرستان‌های آن در مقایسه با سایر استان‌های کشور اظهار داشت: وضعیت امنیتی استان یزد بر اساس شاخصه‌های تعریف شده کشوری و جهانی بسیار مثبت و مطلوب است.
وی افزود: هرچند که این امتیاز امنیتی سبب نمی‌شود که مجموعه نیروی انتظامی استان دست از کار و تلاش شبانه‌روزی خود بردارد.
فرمانده نیروی انتظامی یزد با بیان اینکه وقوع جرائم، میانگینی معمولی در سطح استان دارد، تصریح کرد: تغییراتی که ظرف چند دهه اخیر از لحاظ شرایط اجتماعی، بافت شهری و جمعیتی همچنین توسعه مراکز صنعتی، آموزشی در نوع زندگی مردم شاهد بوده‌ایم، با بروز برخی معضلات و تبعات منفی توام بوده است.
وی مشارکت عمومی مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت و کاهش تبعات و آسیب‌های اجتماعی را موثر دانست و اظهار امیدواری کرد: تا بتوان ضمن حفظ وضع موجود، شرایط بهتری را برای زندگی توام با آرامش و امنیت مردم فراهم کرده و همواره درصدد ارتقا کیفیت شاخصه‌های امنیتی در استان و کشور بود.
امان‌اللهی همچنین درباره مفهوم اصلی شعار "سهم من در امنیت و آرامش" به عنوان شعار امسال ناجا در هفته نیروی انتظامی نیز گفت: نظم و امنیت یک نیاز عمومی و قطعی برای همگان است و از طرفی امنیت یک تولید جمعی و عمومی است.
امان‌اللهی با بیان اینکه عملکرد عمومی تک تک افراد جامعه در شکل‌گیری این امنیت و آرامش فردی و اجتماعی نقشی مستقیم دارد، افزود: طبیعتا هرچه اقشار مختلف به‌صورت جمعی و فردی احساس مسئولیت و وظیفه کنند و با پلیس مشارکت فعال داشته باشند، نیروی انتظامی نیز می‌تواند در ایجاد جامعه و کشوری امن و قانونمند موفق‌تر عمل کند.
وی تصریح کرد: نظم و مقررات مسئله‌ای است که هم باید خود افراد جامعه رعایت کنند و هم درباره آن به اطرافیان و اعضای خانواده تذکر، توصیه و هشدار بدهند.
فرمانده انتظامی استان یزد مراقبت و نظارت جمعی را برگرفته از فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: توجه به این فریضه دینی می‌تواند به ارتقا امنیت در شهر، جامعه و کشور اسلامی‌مان کمک کند.
وی ادامه داد: با مشارکت، عزم، اراده و نظارت عمومی آحاد مردم کشورمان شاهد پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم و تخلفات در سطح جامعه خواهیم بود تا به این واسطه تبهکاران و مجرمان اجازه ارتکاب جرم را به خود ندهند.
امان‌اللهی هدف از انتخاب شعار امسال را نهادینه کردن اهمیت مشارکت و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه در ایجاد آرامش و امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر از کودکان و دانش‌آموزان که در قالب همیار پلیس فعالیت می‌کنند تا پیشکسوتان و سالخوردگان همکاری و تعامل موثری با نیروهای ناجا در سراسر کشور و استان دارند که این مسئله نشان‌دهنده اعتماد آنان به سبزپوشان خدوم نیروی انتظامی است.
امام جمعه اردکان نیز در این همایش نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از وقوع جرائم مختلف را مهم توصیف و بیان کرد: نیروی قدرتمند ایمان می‌تواند به مثابه یک پلیس وظیفه‌شناس و منصف در وجود هر انسان عمل کند.
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با بیان اینکه ایمان، وجدان و اعتقاد به ذات مقدس خداوند یک پلیس درونی در وجود هر فرد است، افزود: این فضائل اخلاقی عامل بازدارنده‌ای است که آدمی را از ارتکاب گناه و جرائم مختلف بر حذر می‌دارد و مردم شهرستان اردکان با اعتقاد و ایمان قوی خود به کاهش هر چه بیشتر آمار تخلفات کمک می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول