اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دفتر دومین جشنواره کتاب سال تبریز گشوده شد

خبرگزاری فارس: همزمان با اعلام فراخوان، دومین جشنواره کتاب سال تبریز مراحل اجرایی خود را آغاز کرد.

دفتر دومین جشنواره کتاب سال تبریز گشوده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین نجفی مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز پس از اعلام رسمی آغاز به کار دومین جشنواره کتاب سال تبریز، در این خصوص گفت: پس از برگزاری موفقیت‌آمیز و ثمربخش نخستین جشنواره کتاب سال تبریز و طبق قولی که به اهالی فرهنگ داده بودیم، فراخوان دومین جشنواره کتاب سال تبریز 1390 منتشر شد.
وی افزود: با توجه به استقبال نویسندگان و ناشران از نخستین جشنواره کتاب سال تبریز، این جشنواره برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.
نجفی افزود: به همین علت و برای گسترش فضای مشارکت در میان اهالی فرهنگ و متولیان فرهنگی جامعه، دومین جشنواره کتاب سال تبریز، با انسجام و برنامه‌ریزی بیشتر برگزار می‌شود و تمام نویسندگان و ناشران اعم از بومی و غیربومی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی موضوع‌های معرفی شده به عنوان بخش‌های اصلی جشنواره را شامل فرهنگ، هنر، جغرافیا و تاریخ، علوم اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کودک و نوجوان، ادبیات معرفی کرد و افزود: بخش ادبیات شامل مرجع نگاری، شعر، داستان، رمان، نمایشنامه، نقد ادبی، تصحیح متون است.
نجفی بخش‌های جنبی جشنواره را معرفی ناشر نمونه سال و گرافیست نمونه سال عنوان کرد و گفت: در این دو بخش نیز برگزیده‌های دومین جشنواره کتاب سال تبریز معرفی و تجلیل می‌شوند.
وی در خصوص چگونگی ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره کتاب سال تبریز گفت: عموم نویسندگان، مؤلفان، مترجمان و ناشران برای شرکت در این جشنواره، باید سه جلد از هر یک از آثار مرتبط خود با موضوع جشنواره را که از فروردین تا اسفند سال 1389 منتشر شده است، حداکثر تا پایان آبان ماه سال‌جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال یا تحویل داده و پس از تکمیل فرم مربوطه، حضور خود در این رویداد فرهنگی را به ثبت برسانند.
نجفی خاطرنشان کرد: اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال تبریز، دی ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد و ناشران و نویسندگان برگزیده طی مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد.
وی یادآور شد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در دومین سال متوالی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و نگارش، ارج نهادن به پدیدآورندگان کتاب و در راستای حمایت از نشر آثار فاخر و ماندگار، دومین جشنواره کتاب سال تبریز را در فاصله‌ای کمتر از یکسال از برگزاری نخستین جشنواره، برگزار می‌کند.
نجفی ادامه داد: علاقمندان با مطالعه شرایط و بخش بندی‌های موضوعی جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست و یا به صورت مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، چهارراه باغشمال، کوچه حاج رضا، بن بست علی مسیو، خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز (خانه ختایی) ارسال و یا تحویل نمایند و سؤالات خود را راجع به این جشنواره از طریق تماس با شماره تلفن‌های 5547962 و 3370664 مطرح کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول