اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیران مدرسه‌ساز خوی خبر داد:

احداث 7 مدرسه توسط خیران خوی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیران مدرسه‌ساز خوی گفت: هفت باب مدرسه با مجموع 46 کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز خوی در حال احداث است.

احداث 7 مدرسه توسط خیران خوی
قربان رهنمون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: ساخت سه باب از این مدارس در مراحل پایانی است و چهار باب دیگر نیز بهمن ماه امسال، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند.
وی از ساخت یک مدرسه 10 کلاسه توسط یک بانوی نیکوکار خبر داد و تصریح کرد: حوّا یک‌کلمه این مدرسه راهنمایی دخترانه را در زمین اهدایی خود به مساحت یک هزار و 700 مترمربع و زیر بنای یک هزار و 117 مترمربع در سه طبقه احداث می‌کند.
رهنمون، اعتبار لازم برای احداث این مدرسه را 7 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شهرستان خوی پیشتاز مدرسه‌سازی در آذربایجان غربی بوده و سال گذشته مقام نخست استانی را کسب کرده است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز خیران مدرسه‌ساز این شهر را الگوی مناسب برای خیران کشور دانست و اظهار داشت: این بانوی خیر در هفت سالگی از زادگاهش خارج شده و در 90 سالگی به عشق تربیت کودکان زادگاهش، 7 میلیارد ریال اهدا کرده است.
موید حسینی‌صدر، بر تجهیز مدارس کشور به بهترین وسایل آموزشی تاکید کرد و گفت: باید زیباترین، بهترین و مقاوم‌ترین ساختمان‌ها به مدارس اختصاص یابد.
وی، از وجود 220 مدرسه فرسوده در خوی و چایپاره خبر داد و افزود: خیران مدرسه‌ساز منطقه بیشترین تلاش را برای احداث مدارس جدید به کار می‌برند اما دولت هم باید وارد میدان شود.
حسینی‌صدر، تخصیص تسهیلات بانکی به امر مدرسه‌سازی را خواستار شد و گفت: اختصاص وام‌های ارزان‌قیمت، خیران کشور را به ساخت مدارس جدید تشویق و علاقمند می‌کند.
مجمع خیران شهرستان خوی با 30 نفر خیر مدرسه‌ساز و یک هزار و 500 عضو فعال در سال 1384 تاسیس شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول