اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

اتخاذ رویکرد فرهنگی در برنامه‌های طرح تحول اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌های طرح تحول اجتماعی استان، مبتنی بر شاخص‌های دینی است و رویکردی فرهنگی و پیشگیرانه را دنبال می‌کند.

اتخاذ رویکرد فرهنگی در برنامه‌های طرح تحول اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید وحید موسویان در نشست خبری تبیین طرح تحول اجتماعی، با اشاره به موفقیت‌های خراسان رضوی در ارائه برنامه‌های نو و مبتکرانه برای اجرایی‌کردن اهداف طرح تحول اجتماعی از برگزاری نشست مشترک مدیران‌کل دفاتر اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور برای استفاده از برنامه‌های تدوین شده در استان خبر داد.
وی تحکیم و تعالی خانواده، افزایش سطح نشاط اجتماعی و بررسی شاخص‌های آن با رویکرد مدیریت اوقات فراغت و ترویج ورزش همگانی، کاهش آسیب‌های اخلاقی و ترویج کسب روزی حلال را از جمله اهداف اصلی طرح مذکور دانست.
به گفته وی ارتقای انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی در جامعه، ترویج فرهنگ حیا و عفت عمومی، ارتقای وحدت ملی و همبستگی اسلامی و نیز ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد کاهش اعتیاد به مواد مخدر سنتی، صنعتی، دخانیات و مشروبات الکلی از دیگر اهداف طرح است.
موسویان طرح ارتقای همبستگی اسلامی را با توجه به وجود مناطق تلفیقی در استان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این زمینه ضمن تقویت هویت ایرانی – اسلامی، مقابله با عرفان‌های نو ظهور و فرقه های ضاله را از اولویت‌های خود می‌دانیم.
وی تدوین طرح ترویج فرهنگ کسب روزی حلال را از ابتکارات کمیته اجتماعی استان ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، باز آموزی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه اعم از بازاریان، کارمندان، کارگران و کشاورزان را برای انطباق درآمدها با موازین اسلامی و کسب روزی مشروع در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی به ارائه 20 برنامه دیگر در حاشیه اجرای طرح تحول اجتماعی اشاره و اضافه کرد: ایجاد شبکه تبلیغی در مدارس برای ساماندهی و نهادینه‌کردن مشاوره و تبلیغ دینی با همکاری حوزه‌های علمیه و با تمرکز بر تبلیغ دینی در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های پسرانه مشهد و شهرهای بزرگ استان از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها است.
وی از اجرای طرح پیک مهر با رویکرد ارتقای فرهنگ کتابخوانی در اماکنی چون فرودگاه‌ها و راه آهن برای استفاده شهروندان از فرصت‌های انتظار مردم خبر داد.
موسویان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش در جلسه مشترک مدیران‌کل اجتماعی استانداری‌ها و معاونین پرورشی آموزش و پرورش سراسر کشور خبر داد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول