اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین:

دشمن فرهنگ ما را هدف گرفته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین اشاره به گسترش فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای بر علیه ایران گفت: دشمن به دنبال تغییر فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است.

دشمن فرهنگ ما را هدف گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود جعفری نسب بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران مدارس استان قزوین که در دبیرستان رسالت برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری امنیت و آرامش شعار محوری برای کشور است البته این بدان معنا نیست که در سال‌های گذشته به این موضوع توجهی نشده است بلکه با مشاهده گذشته می‌توان دریافت که کارهای زیر ساختی بسیاری در نیروی انتظامی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: آشنایی دانش‌آموزان با قوانین و همچنین شناخت آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش  موثری در آگاهی دانش‌آموزان داشته باشد.
فرمانده انتظامی  استان قزوین با اشاره به گسترش ارتباطات در کشور افزود: در اوایل انقلاب کشور دارای وضعیتی نامناسب و دارای ارتباطات بسیار ضعیفی بود حتی افراد برای آگاهی پیدا کردن از وضعیت مملکت باید مسافتی را از روستا به شهر طی می‌کردند اما امروزه جهان همانند دهکده‌ای است که همه مردم از کوچکترین اتفاقی که در دنیا می‌افتد، مطلع می‌شوند.
وی اضافه کرد: زمانی  دانش‌آموزان از داشتن تلفن همراه در خانه محروم بودند اما امروزه حتی کوچکترین عضو خانواده دارای تلفن همراه است هر چند وجود وسایل ارتباطی مانند لپ تاپ و کامپیوتر برای جوانان ضروری است اما باید با به لحاظ دینی و مذهبی فرزندان خود را قانع کنیم از این امکانات بهترین استفاده را بکنند.
جعفری نسب یادآور شد: باید در برابر فضاهای مجازی اقداماتی را انجام دهیم تا فرزندان ما با دانش بالا، دچار چالش و آسیب‌های اجتماعی نشوند.
وی عنوان کرد: اکنون نوع لباس، نوع صحبت کردنی که در جامعه رواج یافته است بیانگر این است که نقاط انفعالی بسیاری وجود دارد و شناخت و آگاهی ما از فضاهای مجازی کم بوده و چند سال بعد نیز در این موضوع پیشرفت خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به نقش خانواده در تعلیم و تربیت افزود: اگر فرزندان ما در خانواده با دام‌ها و خطراتی که در بیرون از خانواده وجود دارد آگاه نشوند و خود آن را تجربه و مشاهده کنند هزینه بیشتر و سنگین‌تری را در بر می‌گیرد، ما باید تلاش کنیم راه و مسیر درست را بر سر راه جوانان بگذاریم تا از آسیب‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوند جلوگیری شود.
وی با اشاره به این که نمی‌توان فرزندان را از ارتباطات محروم کرد، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نشاط و شادابی و همچنین فضاهای مجاز را از فرزندانمان را دور کنیم اما می‌توانیم آنها را با نماز و آیات قرآن هم سو و هم جهت کنیم.
جعفری نسب با اشاره به گسترش فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای بر علیه ایران گفت: در دنیا فقط افغانستان، ایران و تاجیکستان به زبان فارسی صحبت می‌کنند دشمنان به دنبال تغییر فرهنگ این دو کشور نیستند هدف آنها تغییر فرهنگ ایرانی و اسلامی است که همه باید تلاش کنیم در برابر اقدامات آنان دفاع اجتماعی ایجاد کنیم.
وی اعلام کرد: مهمترین محور امنیت نسل سالم است با وجود این راهکار هیچ کشوری به ایران نخواهد رسید.
فرمانده انتظامی  استان قزوین یادآور شد: نباید همه کارها امنیتی، پلیسی و پرونده سازی شود زیرا پلیس آخر نظام است و می‌توان برای حل مشکلات مراجعه به روان شناس و راه‌های دیگر را استفاده کرد.
وی تصریح کرد: باید فرهنگ سازی از طریق مدارس و مساجد صورت گیرد و این اماکن فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهند چرا که ظرفیت‌های موجود کشور ما بسیار بالاست و همچنین ما دارای اساتید، مدیران و دبیران با دانش و بینش گسترده هستیم.
جعفری نسب اضافه کرد: باید در مدارس راهنمایی و دبیرستان اتاقی به عنوان مشاوره راه‌اندازی شود تا نوجوانان بسیاری از مشکلات خود را در آنجا حل کرده و از خطرات و تهدیدهای بیرونی در امان باشند.
وی با اشاره به اهمیت تحصیلات در کاهش جرائم بیان کرد: بسیاری از مجرمان بین سنین 18 تا 30 سال قرار دارند و آنان دارای دانش و تحصیلات زیادی نیستند و بسیاری از کارها را از روی ناآگاهی انجام می‌دهند.
فرمانده نیروی انتظامی در پایان خواستار برگزاری هر چه بیشتر جلسات نیروی انتظامی با مدیران، مربیان، والدین و حتی دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از مشکلات شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول