اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای نقشه جامع علمی سلامت تحقق می‌یابد؛

دانشگاه علوم پزشکی کاشان جزء دانشگاه‌های برتر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با اجرای نقشه جامع علمی سلامت این دانشگاه جزء 10 دانشگاه برتر کشور می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان جزء دانشگاه‌های برتر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسین اعرابی شامگاه امروز در مراسم رونمایی از نقشه جامع علمی سلامت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: این دانشگاه به منظور دستیابی به چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در 1404 اقدام به تدوین نقشه جامع علمی سلامت خود در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی وی افزود: این نقشه، مجموعه‌ای جامع، هماهنگ و پویا از اهداف، سیاست‌ها و الزامات برنامه‌ریزی تحول راهبردی علم، فناوری و نوآوری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی - ایرانی با نگاهی بلندمدت به آینده برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز کشور، معرفی دانشگاه، تحلیل وضعیت موجود، شناسایی نقاط ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها و ارزش‌ها در این دانشگاه است.
وی موفقیت در اجرای برنامه و گام گذاشتن در مسیر طراحی شده نقشه جامع علمی سلامت از طریق همراهی سازمانهای منطقه از طریق همکاری بین‌بخشی و تلاش بی‌وقفه مدیران، اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه در تمامی سطوح را خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اجرای برنامه‌های این نقشه جز 10 دانشگاه برتر کشور شود.
به گفته وی، شورای سیاست‌گذاری نقشه جامع علمی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان شاخص‌های ذکر شده در این نقشه را به منظور تحقق برنامه‌های سند چشم‌انداز بیست ساله به عنوان میثاق ملی در راستای افزایش سلامت، رفاه و امنیت غذایی و دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فناوری. تدوین کرده‌است.
اعرابی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی با عنوان میثاق ملی در سال 82 اضافه کرد: دستور نقشه جامع  در همه حوزه‌ها نیز در سال 85 به دنبال تدوین سند میثاق ملی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد که در این راستا از نقشه جامع علمی وزارت بهداشت و درمان به عنوان نخستین وزراتخانه در اسفندماه سال گذشته رونمایی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با تبریک سال جدید تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود گفت: باید علاوه بر تحصیل علم، تهذیب نفس را نیز به منظور رشد، بالندگی و شکوفایی علمی، عملی و اخلاقی خود سرلوحه کارها قرار گیرد.
اعرابی دانشجویان را مدیران، متخصصان و کارشناسان آینده‌ساز کشور دانست و گفت: دانشجو موفق کسی است که از تمام ابعاد و فضاهای دانشگاه استفاده کند تا در پایان تحصیلات به یک نیروی متخصص، متعهد، توانمند، عالم، کارآمد و پاسخگو به جامعه تبدیل شود.
وی با اشاره به گذشت ربع قرن از تأسیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور شد: این دانشگاه رسماً در بهمن‌ماه سال 1365 با پذیرش یک‌صد دانشجوی پرستاری و 150 دانشجوی رشته پزشکی عمومی به عنوان دانشکده علوم پزشکی در کاشان کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با  43 رشته دانشگاهی که نیمی از آن تحصیلات تکمیلی است فعالیت می‌کند.
به گفته وی، این دانشگاه به طور مستقل در سطح استان با چهار دانشکده پزشکی، پرستاری مامایی، پیراپزشکی و بهداشت ،پنج مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی در کاشان و دو بیمارستان در آران و بیدگل بـا یک‌هزار و 222 تخت بیمارستانی مصوب و 41رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: رشته‌هایی نظیر پرستاری، پرستاری مراقبت‌های ویژه، علوم تشریح، فیزیولوژی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، بهداشت محیط و مدارک پزشکی از جمله رشته‌های ارائه شده در این مقاطع هستند.
وی در مورد رشته‌های دکترای عمومی و رشته‌های تخصصی در دانشگاه گفت: کودکان، داخلی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، روانپزشکی، بیهوشی، بیماری‌های عفونی و گرمسیری و پاتولوژی و رادیولوژی از جمله این رشته‌ها هستند.
اعرابی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای سه مرکز تحقیقات مصوب شامل مرکز تحقیقات تروما، فیزیولوژی و علوم تشریح، یک واحد توسعه و حمایت از تحقیقات بالینی و یک پایگاه تحقیقات جمعیتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: همچنین تعداد 36 مرکز بهداشتی درمانی و 51 پایگاه بهداشتی و 40 خانه بهداشت از طریق ستاد هدایت امداد و  درمان اقدام به پذیرش بیماران شهرهای همجوار نظیر بادرود، نطنز، نراق، دلیجان و محلات می‌کنند.
وی افزود:در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو  در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و حدود  200 نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه را تشکیل می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مراسم رونمایی و پرده‌برداری از نقشه و تندیس جامع علمی سلامت دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاونان دانشگاه و سرپرست دانشکده‌ها، اساتید، اعضای هیأت علمی، دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه و شهردار کاشان همراه با مراسم اهدای جوایز و تقدیر از شورای سیاست‌گذاری نقشه جامع علمی سلامت دانشگاه علوم پزشکی در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول