اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های لرستان:

34 هزار دانش‌آموزی لرستانی آموزش‌های ایمن سازی را فرا گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های لرستان گفت: طی 6 ساله گذشته 34 هزار دانش آموز لرستانی در 222 مدرسه با اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های لرستان، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

34 هزار دانش‌آموزی لرستانی آموزش‌های ایمن سازی را فرا گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد نصرت‌الله حیدری ظهر امروز در مراسم زنگ ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های لرستان با اشاره به اینکه آموزش‌های ایمن سازی 5 میلیارد ریال هزینه در بر داشته‌اند اظهار داشت: امر آموزش دارای بیشترین تأثیر در اصلاح رفتار بوده و یافته‌های آماری نیز حاکی از این واقعیت است.
وی افزود: سهم افراد و نقش عامل انسانی نزدیک به 90 درصد ایمنی راه و جلوگیری از وقوع تصادفات مؤثر است.
مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های لرستان گفت: ماهیت اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ راه‌ها آموزش و ایجاد تغییرات ساختاری، الگوهای فرهنگی و رفتاری، کاهش صدمات و تلفات جانی دانش‌آموزان را در پی داشته است.
حیدری یادآور شد: در سال تحصیلی جدید 27 مدرسه با هزینه‌ای بالغ یک میلیارد و 300 میلیارد ریال در قالب اجرای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه در بخش آموزش‌های نظری توسط کارشناسان قرارگاه پلیس راه و آرام سازی محوطه و محدوده مدارس محل تحصیل آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی یادآور شد: بسیاری از مشکلات مربوط به حمل و نقل در کشور ما ناشی از رفتار استفاده کنندگان بوده که علت اصلی آن عدم آگاهی و نداشتن آموزش کافی است.
در ادامه فرمانده قرارگاه پلیس راه لرستان گزارشی از عملکرد این حوزه طی شش ماهه گذشته ارائه داد و گفت: بخش آموزش در کاهش تلفات جاده‌ای نقش مهمی داشته و دارد.
هویدا تزر اظهار داشت: با عنایت به تأثیرات مفید و چشمگیر آموزش در کاهش تلفات جاده‌ای قرارگاه پلیس راه لرستان همچون سال‌های تحصیلی گذشته تمام توان و نیروهای خود را در همکاری و تعامل لازم با اراده کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان به کار گرفته است.
لازم به ذکر است زنگ ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های لرستان با حضور مسئولان لرستان در مدرسه شهید رباطی روستای رباط نمکی خرم‌آباد نواخته شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول