اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز بین‌المللی علوم ماهان خبر داد:

کسب رتبه نخست تحقیقات در مرکز علوم ماهان

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان گفت: این مرکز رتبه نخست را در بین 29 مرکز علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی کشور در سال گذشته به دست آورده است.

کسب رتبه نخست تحقیقات در مرکز علوم ماهان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد خانجانی بعد از ظهر امروز در همایش ملی اصلاح الگوی تولید و مصرف اظهار داشت: مرکز علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان تنها مرکز تحقیقاتی خارج از تهران است.
وی افزود: از مجموع 29 مرکز تحقیقاتی کشور 28 مرکز در پایتخت فعالیت می‌کنند.
خانجانی ابراز داشت: بر اساس ارزیابی به عمل آمده در سال گذشته مرکز علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان رتبه نخست کشور را به دست آورد.
وی تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که کارکنان این مرکز در زمینه تبدیل علم به ثروت موفق عمل کرده‌اند.
خانجانی بیان داشت: اصلاح الگوی تولید و مصرف نخستین و آخرین درد اقتصاد ما است.
وی عنوان کرد: تولید به معنای از بین بردن یک‌سری ظرفیت‌ها و امکانات برای ساخت کالا است که ارزش آن باید بیشتر از مواد مصرفی باشد.
خانجانی با بیان اینکه تولیدکننده یک مصرف‌کننده بزرگ است، گفت: مصرف‌کننده کالا را برای موارد خاصی به کار می‌برد.
وی با اشاره به اینکه امریکا و چین دو اقتصاد بزرگ جهان هستند، افزود: امریکا با 3.5- تا 5- درصد به سمت پایین و چین با هشت تا 9 درصد به سمت بالای جریان اقتصادی جهان حرکت می‌کند.
خانجانی بیان داشت: امریکا به عنوان ابرقدرت جهانی در حال سقوط است و چین که یکی از فقیرترین کشورها بوده به سمت بالا در حرکت است.
وی ابراز داشت: چین میلیاردها دلار پول در امریکا پس‌انداز دارد که اگر آن را بر دارد، بلافاصله امریکا سقوط می‌کند.
خانجانی با اشاره به اینکه چین کالای ارزان و امریکا کالای گران تولید می‌کند، تصریح کرد: کالاهای گران فروش نمی‌رود، اما کالاهای ارزان را مردم خریداری می‌کنند.
وی ابراز داشت: ایران تولیدکننده گران‌قیمتی است، زیرا رابطه تولیدکننده با تکنولوژی دنیا که از طریق پژوهشکده و دانشگاه تولید می‌شود، قطع است و از روش‌هایی استفاده می‌شود که به علت گران بودن در دنیا منسوخ شده است.
خانجانی اذعان داشت: تولیدکننده برای بقای خود باید ارزان تولید کند، زیرا تولیدکننده ارزان دوام می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه مصرف‌کننده نباید کالاهای گران را خریداری کند، عنوان کرد: مصرف‌کننده باید همیشه ارزان بخرد و اصل جایگزینی را به کار برد.
خانجانی با بیان اینکه اصلاح الگوی تولید و مصرف به صورت اجباری باید در ایران انجام شود، گفت: رهبری در این زمینه سریع‌تر تذکر دادند.
وی ابراز داشت: بقای تولیدکننده وابسته به تولید ارزان است، زیرا مردم کالاهای تولیدکننده گران را نمی‌خرند و یا رقیبان وارد می‌شوند و آن تولید کننده نابود می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول