اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز صورت گرفت؛

آغاز کلاس‌های آموزشی آمارگیران در اهواز

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز گفت: ازکلاس‌های آموزشی آمارگیران از امروز، شانزدهم مهرماه آغاز و به مدت دو هفته ادامه دارد.

آغاز کلاس‌های آموزشی آمارگیران در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ شهرستان اهواز در محل تالار فردوسی اظهار داشت: نتایج این سرشماری در برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی ۵ سال آینده شهرستان اهواز نقش مهمی دارد.
وی افزود: به دلیل اهمیت آمار منتج از سرشماری، فاصله زمانی برگزاری سرشماری از ۱۰ سال به ۵ سال تقلیل یافته و امسال هفتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور برگزار می‌شود.
فدعمی بیان کرد: دقت و صحت در اخذ و ثبت اطلاعات خانوار‌ها بسیار مهم است و آمارگیران نباید حتی از یک واحد مسکونی غافل شوند.
فرماندار اهواز تعداد آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن شهرستان اهواز را یکهزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و اضافه کرد: با تلاش همه دست اندرکاران، سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان اهواز با دقت و صحت بالا انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم قائم مقام دبیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان اهواز، افزود: در سرشماری نفوس و مسکن علاوه بر آمار جمعیتی اطلاعاتی نظیر وضعیت اشتغال، مسکن، امکانات و زیر ساخت‌ها در همه نقاط شهری و روستایی جمع آوری می‌شود.
سید لطف‌الله هاشمی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در استان از دوم آبان ماه به مدت ۲۰ روز انجام می‌شود، گفت: در این سرشماری علاوه بر ساختار سنی و جنسی جامعه، وضعیت اشتغال و بیکاری، مسکن، امکانات و تسهیلات خانوار‌ها اعم از خودروی سواری سبک، موتورسیکلت، رایانه و اینترنت نیز احصا می‌شود.
وی بیان کرد: آمادگی برای اجرای عملیات می‌دانی این سرشماری از دو سال پیش آغاز شده و در این راستا اصلاح نقشه‌های شهری و روستایی، اضافه کردن روستا‌ها و بخش‌های ارتقا یافته و بلوک‌های جدید شهری همچنین آموزش و جذب نیروی انسانی انجام گرفته است.
وی افزود: آموزشهای لازم جهت انجام صحیح مراحل سرشماری در دوره‌های آموزشی آمارگیران ارائه شده و کار سرشماری در قالب گروههای کاری، بازبینی و نظارتی انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول