اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور مطرح کرد:

سرشماری نفوس گامی دیگر برای اعتلای کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار نور گفت: سرشماری نفوس و مسکن گامی دیگر برای اعتلای کشور محسوب می‌شود.

سرشماری نفوس گامی دیگر برای اعتلای کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی ظهر امروز در مراسم افتتاح دوره آموزشی آمارگیران سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نور با تبریک دهه کرامت و نعمت حضور امام رضا (ع) و خواهر مکرمه‌شان در کشور به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و سرشماری عمومی نفوس و مسکن آبان ماه سال جاری را طرح و گامی موثر در سازندگی، توسعه و اعتلای کشور ذکر کرد.
فرماندار نور وجود آمار و اطلاعات را یکی از عمده‌ترین و مهم‌ترین راه‌های شناخت هر کشور برای برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ملی و منطقه‌ای عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: سرشماری جمعیت که به‌عنوان سرشماری نفوس نامیده می‌شود از دیرباز در همه کشورها انجام می‌شده و در ایران نیز تاکنون شش بار از سال‌های 1335 تا 1385 انجام گرفته، اما با توجه به نیاز آماری و اطلاعات در زمان کمتر دوره 10 ساله سرشماری به پنج سال کاهش یافت و نخستین دوره پنج ساله آبان امسال شروع و من بعد هر پنج سال انجام می‌شود.
مشایخی دلیل کاهش مدت سرشماری را به منظور گذار سریع برای توسعه و اعتلای کشور دانست و گفت: داشتن آمار به هنگام و دقیق ضامن سیاست‌گذاری دقیق‌تر و معتبرتر خواهد بود.
فرماندار نور تصریح کرد: مسئولان برنامه‌ریزی کشور باید با در اختیار داشتن آمار دقیق جمعیتی، جغرافیایی، اشتغال، بیکاری، مهاجرت، مسکن و فاقدان مسکن و... برای امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... برنامه‌ریزی کنند.
وی آمار دقیق را تصویری روشن از وضعیت جمعیت و جغرافیا و ... برای دولت دانست.
مشایخی عنوان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان آغاز و تا 23 آبان ادامه خواهد داشت.
فرماندار نور خاطرنشان کرد: در اجرای طرح عمومی نفوس و مسکن شهرستان نور 150 نفر با 30 دستگاه خودرو فعال می‌شوند.
این مسئول با تاکید بر دقت در انجام سرشماری به ماموران سرشماری توصیه کرد تا حریم و جایگاه خود را به‌عنوان نمایندگان دولت در این طرح حفظ کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول