اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

توجه به پژوهش در حوزه‌های علمیه دغدغه رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: توجه به پژوهش در حوزه‌های علمیه دغدغه مهم رهبری است.

توجه به پژوهش در حوزه‌های علمیه دغدغه رهبری است
حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در حاشیه بازدید از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه از این پس زیر نظر شوراهای استانی اداره می‌شود، اظهار داشت: تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها در قالب تشکیل شوراهای استانی یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت حوزه علمیه کشور است.
وی افزود: با این کار شورای استان به صورت مستقل عمل می‌کند و امور حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها زیرنظرمستقیم شورای استان اداره می شود.
جمشیدی با اشاره به اقدامات مدیریت حوزه علمیه قم برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به شهر قم بیان کرد: پس از سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم و بازدید ایشان از حوزه علمیه رهنمودهای ایشان توسط کمیته‌ای تخصصی دسته‌بندی شد و اقدامات لازم برای تحقق منویات و توصیه‌های ایشان انجام شد.
وی با بیان اینکه در داخل هر معاونت ستادی برای عملی کردن رهنمودهای رهبری تشکیل شده است، عنوان کرد: همه ستادها زیر نظر مستقیم ستاد جامعه مدرسین مشغول فعالیت هستند و این ستاد هدایت‌های کلان را عهده‌دار است.
جمشیدی از طراحی نظام آموزشی میان‌مدت و بلندمدت در حوزه علمیه قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح زیربنایی به شورای عالی حوزه ارسال شده و در حال حاضر در دستور کار شوراست.
وی همچنین از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ارتقا نظام‌مند پژوهش در حوزه‌ها خبر داد و اظهار داشت: توجه به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ها همواره یکی از دغدغه‌های رهبری بوده و هم‌اکنون تمرکز ستاد جامعه مدرسین بر روی این مسئله مهم، بیشتر از همیشه است.
جمشیدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت نماز شب در حوزه‌های علمیه نیز یادآور شد: نمایش دسته‌جمعی نمازشب به صورت نمادین در چندین مرتبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) توسط اساتید و طلاب برگزار شده که نقش موثری در تشویق سایر طلاب نسبت به توجه به برپایی نماز شب داشته است.
مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها در قالب تشکیل شوراهای استانی را یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که به تازگی در دوره مدیریت آیت‌الله مقتدایی و زیرنظر مستقیم ایشان صورت گرفته است.
جمشیدی افزود: بنا داریم با تشکیل این شوراها، تمامی امور مربوط به حوزه‌های علمیه هر استان به مدیریت شورای آن استان واگذار شود و خوشبختانه در چند استان این طرح با موفقیت در حال اجراست.
این مسئول نقش مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در برنامه‌ریزی‌های کلان، هدایت، نظارت و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود را موثر دانست و ادامه داد: پشتیبانی‌های این مدیریت از حوزه‌های شهرستان‌ها در قالب تامین استاد، تجهیز حوزه و حمایت مالی از محل منابع ملی انجام می‌شود.
جمشیدی در مورد ارزیابی حوزه‌های علمیه استان یزد نیز گفت: خوشبختانه حوزه علمیه یزد به لحاظ ریشه تاریخی و علمای برجسته‌ای که در این استان بوده و هستند، از نظر سطح و محتوای آموزشی نسبت به تعداد زیادی از استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.
مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران کشور همچنین فعالیت حوزه برادران شهرستان اردکان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: وجود این حوزه فعال و غنی در شهرستانی که از نظر تعداد جمعیت قابل مقایسه با کلان‌شهرها نیست، باعث خوشحالی است.
وی با بیان اینکه حوزه خواهران این شهرستان نیز از نظر امکانات و سطوح آموزشی در جایگاه ممتازی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز تخصصی فقه و اصول در این حوزه، سطح دو برای نخستین بار در حوزه‌های علمیه خواهران استان تدریس می‌شود و در آینده نیز با راه‌اندازی سطح 4 مدارک عالیه معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به طلاب فارغ‌التحصیل این مرکز اعطا می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول