اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهادکشاورزی خوزستان خبر داد:

کشت ذرت در 98 هزار هکتار اراضی خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای با 14 درصد رشد نسبت به سال گذشته به حدود 98 هزار و 600 هکتار رسید.

کشت ذرت در 98 هزار هکتار اراضی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، کیخسرو چنگلوایی اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود با حدود هشت درصد افزایش عملکرد در واحد سطح، در سال زراعی جاری 680 هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود که در این صورت بیش از 22 درصد رشد در تولید این محصول استراتژیک خواهیم داشت.
وی سابقه کشت ذرت در استان را مربوط به سال 1363 با سطحی معادل 650 هکتار عنوان کرد و گفت: با گذشت  سه دهه از ورود این محصول به استان، با وجود اینکه از روند افزایشی خوبی برخوردار بوده است اما این سازمان با اجرای طرح‌های افزایشی تولید و بهبود عملیات به زراعی و به‌نژادی در کنار تغییر و بهسازی ماشین آلات مورداستفاده، به دنبال بهبود مستمر این روند است.
چنگلوایی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب و افزایش سطح زیر کشت از اهداف عمده طرح افزایش تولید ذرت در استان است، افزود: کاشت کف جوی، آبیاری یک در میان فاروها، کاربرد مواد جاذب، رطوبت، کاربرد ماشین پرس ویل و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از جمله زیر پروژه‌های طرح مذکور به شمار میرود.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به موانع فراروی توسعه کمی و کیفی این محصول اشاره کرد و گفت: بخش عمده این موانع به امور زیربنایی بر می‌گردد چرا که با توجه به اشباع شدن اراضی کشاورزی شمال استان در زمینه کشت ذرت باید کشت این محصول در اراضی جنوب استان توسعه یابد.
وی با تاکید بر لزوم بومی سازی تولید بذر هیبرید ذرت گفت: طی سال‌های گذشته واردات بذر هیبرید از سایر استان‌ها باعث بروز مشکلاتی برای تولید این محصول در استان شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول