اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا خبر داد:

برداشت 423 هزار تن ذرت علوفه‌ای در بوئین زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از 423 هزار تن ذرت علوفه‌ای در بوئی زهرا تولید شود.

برداشت 423 هزار تن ذرت علوفه‌ای در بوئین زهرا
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مرتضی شعبان‌نژاد، اظهار داشت: عملیات برداشت ذرت علوفه ای از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای شهرستان بوئین زهرا در سال زراعی 90-89 با استفاده از ارقام دیررس و میان رس بالغ بر 9 هزار و 408 هکتار  است که این میزان سطح  زیر کشت نسبت به سال زراعی قبل 20 درصد افزایش داشته که این امر ناشی از افزایش قیمت علوفه است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: عملکرد تولید در هر هکتار 45 تن برآورد شده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از  423 هزار تن ذرت علوفه‌ای در این  شهرستان تولید شود.
وی در ادامه با اشاره به برداشت گوجه ‌فرنگی از اراضی کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: عملیات برداشت گوجه فرنگی از مزارع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده است.
شعبان‌نژاد تصریح کرد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی شهرستان در سال زراعی جاری بالغ بر 2 هزار و 649 هکتار است که با برداشت گوجه فرنگی و عملکرد 35 تن در هکتار این محصول پیش بینی می‌شود، توسط زارعین گوجه‌کار حدود 92 هزار و 700 تن گوجه در شهرستان برداشت کنند.
بر اساس این گزارش، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز اظهار کرد: از محل بسته‌های حمایتی هدفمندی یارانه‌ها واحدهای گاو شیری استان مجهز به سیستم‌های جدید می‌شوند.
یوسف جلوخانی افزود: در این طرح سازمان جهاد کشاورزی نسبت به مشارکت در تجهیز واحدهای گاوداری شیری به  دستگاه فیدر میکسر، شیر دوش و پلت کولر اقدام کرده است؛ اعتبارات این طرح از محل طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای گاوداری شیری و بسته‌های حمایتی دولت در هدفمند سازی یارانه در بخش کشاورزی اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مکانیزه شدن این واحدها گامی در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه است و در تجهیز واحدها به دستگاه فیدر میکسر علاوه بر مخلوط شدن یکنواخت تمام مواد مغزی، یک جیره کاملا متوازن و کنترل شده برای دام تهیه خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین کاهش ضایعات علوفه، افزایش چربی شیر و افزایش تولید شیر را از مزایای این سیستم عنوان کرد و افزود: هم اکنون این طرح با اعتباری معادل 2میلیارد و 700 میلیون ریال در سطح دامداری‌های استان در حال اجرا است.
انتهای پیام،/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول