اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

عوامل اصلی اختلاس اخیر بازداشت شدند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: عوامل اصلی اختلاس اخیر با جدیت دستگاه قضایی بازداشت شدند.

عوامل اصلی اختلاس اخیر بازداشت شدند
محمدعلی پرتویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: به دنبال وقوع اختلاس، مدیرعامل بانک ملی استعفا کرده است همچنین مدیرعامل‌های بانک صادرات، بانک سامان و تعدادی از مدیران دیگر هم عزل و افرادی که عوامل اصلی قلمداد می‌شدند بازداشت شدند.
وی افزود: قرائن موجود بیانگر این مسئله است که مقامات قضایی کشور در ارتباط با مجازات متخلفان جدیت لازم را دارند به طوری که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک اقدامات قابل توجهی در راستای احقاق حقوق ملت صورت بگیرد.
این مسئول از سکانداران قوه قضاییه بابت مامور کردن دادستان کل کشور برای رسیدگی به این پرونده قدردانی کرد و گفت: در صورتی که برخورد قاطعانه و جدی با این قبیل چپاول‌گرها ادامه پیدا کند دست افراد طماع از ثروت‌های ملی برای همیشه کوتاه می‌شود.
وی ادامه داد: در بعضی جوامع بنا به دلایلی همچون ضعف ایمان، عدم تعهد، فقدان وجدان کاری و ... امکان دست زدن یک عده به تخلفات بزرگ، خلاف شئونات دینی و اخلاقی وجود دارد اما وقوع اختلاس‌ سنگین رسوایی بزرگی برای سیستم بانکی کشور بود.
پرتویی اظهار داشت: این اختلاس افکار عمومی را جریحه‌دار کرده همچنین با ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم خشم جامعه را برانگیخت از این رو برای به دست آوردن اعتماد از دست رفته، حل بدبینی حاکم در جامعه همچنین ایجاد اعتماد نسبت به مدیران باید در تصمیمات، اقدامات و تعیین مجارات‌ها جدیت بیشتری اعمال شود.
این مسئول ادامه داد: حداقل انتظار مردم از مسئولان به ویژه متولیان قوه قضاییه این است که هیچ‌گونه اغماضی در ارتباط با متخلفان صورت نگیرد و دست‌‌اندرکاران مبلغ اصلی اختلاس را هم به طور دقیق مشخص کنند.
وی بیان کرد: اختلاس چنین رقم بزرگی پشتوانه عظیمی را می‌طلبد از این رو باید عوامل اصلی و عناصر پشت پرده شناسایی شده و متناسب با میزان و اهمیت جرم به مجازات مقتضی محکوم شوند تا این قبیل اقدامات دستگاه قضایی برای افراد سست ایمان و طمع‌کار درس عبرتی قلمداد شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول