اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف کاشان:

حکم پلمپ اداره دارایی کاشان دریافت شده ‌است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از دریافت شدن حکم پلمپ اداره دارایی این شهرستان به دلیل عدم پایبندی این اداره به تعهداتش در قبال موقوفات خبر داد.

حکم پلمپ اداره دارایی کاشان دریافت شده ‌است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور جمعه ‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره دارایی شهرستان کاشان بیش از 5 سال است اجاره بهای موقوفات خود را به اوقاف این شهرستان نپرداخته و به دلیل همین عدم پایبندی نسبت به تعهدات و پرداخت معوقات، حکم پلمپ اداره دارایی این شهرستان توسط اداره موقوفات کاشان دریافت شده ‌است.
وی در ادامه با انتقاد شدید از بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان نسبت به پرداخت حق موقوفات در اختیار این دستگاه‌ها عنوان کرد: مطالبات اداره اوقاف شهرستان کاشان از دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان به بیش از 3 میلیارد ریال رسیده ‌است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اضافه کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی شهرستان کاشان با وجود تغییر کاربری موقوفات به تجاری و کسب درآمدهای کلان تنها رقم ناچیزی از در آمدهای خود را به اوقاف می‌پردازند.
وی ادامه داد: زمین مسکونی کارمندان و اساتید یکی از دانشگاه‌های شهرستان موقوفه است ولی هیچگونه قراردادی با اوقاف توسط این مرکز منعقد نشده ‌است.
اسماعیلی‌پور در ادامه با تجلیل از فرماندار کاشان در قبال مطالبات اوقاف از فرمانداری این شهرستان خاطرنشان کرد: پس از ارائه اسناد وقف به فرمانداری مقرر شد در نخستین فرصت، مطالبات اوقاف توسط فرمانداری ویژه شهرستان کاشان پرداخت شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بی‌توجهی مردم نسبت به پرداخت اجاره‌بهای موقوفات نیز اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از افراد که در املاک موقوفه زندگی می‌کنند متأسفانه حق وقف را ادا نمی‌کنند.
اسماعیلی‌پور ادامه داد: این افراد بیش از 20 سال است در املاک وقفی زندگی می‌کنند اما هیچگونه اجاره‌ای به اوقاف پرداخت نکرده و یا معاملاتی به دور از چشم اوقاف انجام داده‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در مورد نحوه هزینه وجوهات دریافتی توسط این اداره تصریح کرد: حقوق کارمندان اداره اوقاف توسط دولت پرداخت می‌شود و تمام درآمدهای حاصل از اجاره‌بهای موقوفات در شهرستان هزینه می‌شود.
اسماعیلی‌پور عنوان کرد: بخش عمده موقوفات شهرستان کاشان در بهترین مناطق شهرستان، نبش خیابان‌های اصلی و یا نزدیک به خیابان‌های اصلی قرار دارد.   
وی همچنین شهرستان کاشان را بعد از اصفهان دومین شهر استان به لحاظ تعدد موقوفات اعلام کرد و افزود: شهرستان کاشان تنها شهرستانی است که 7 هزار موقوفه انتفاع و منفعت به نیت ائمه اطهار دارد.  
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول