اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

حقوق ملت فلسطین باید به خود آنها برگردد

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: حقوق ملت فلسطین باید به خود آنها برگردد.

حقوق ملت فلسطین باید به خود آنها برگردد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حسد از بزرگ‌ترین گناهان است و انسان حسود هیچ وقت آسوده نخواهد بود.
وی افزود: حسد از نشانه‌های بی‌تقوایی است و در واقع حسد ریشه کفر و ریشه بسیاری از رذایل اخلاقی است.
امام جمعه برازجان در ادامه با تبریک ولادت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) بیش از 20 سال امامت کرد که 17 سال در مدینه و 3 سال در مشهد مقدس بوده و در طوس‌الرضا دفن شده و همواره مردم ایران اسلامی و شیعیان سراسر جهان به پابوس ایشان می‌روند.
مصلح یادآور شد: امام رضا(ع) سرآمد همه انسان‌های روزگار بوده و از هرگونه عیب و نقص دور بوده و از عالم‌ترین، باتقواترین و عادل‌ترین افراد بوده و باید با الگوبرداری از سیره ایشان به سمت سربلندی حرکت کنیم.
وی در ادامه با تقدیر از مسئولان در برپایی جشن‌های دهه کرامت گفت: برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی در استان بوشهر گام بزرگی در نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه است.
امام جمعه برازجان در ادامه به روز 16 مهر روز جهانی کودک اشاره کرد و بیان داشت: باید فضایی معنوی و اخلاقی برای فرزندان خود مهیا کنیم و آنان را به سمت پیشرفت و سربلندی حرکت دهیم.
مصلح افزود: احترام به کودکان، تامین حقوق کودکان، رشد انسانی کودک و توجه به ادب و تربیت اسلامی کودک باید در دستور کار والدین قرار گیرد.
وی همچنین به هفته بلایای طبیعی اشاره کرد و اذعان داشت: عوامل معنوی می‌تواند می‌تواند انسان را از بلا دور نگه دارد و باید این امر را سرلوحه خود قرار دهیم.
امام جمعه برازجان در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس فلسطین اشاره کرد و گفت: حقوق حقه ملت فلسطین باید به خود آنها برگردد و تمام ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید موضوع فلسطین را با جدیت پیگیری کنند تا حق این مردم ضایع نشود.
مصلح در ادامه به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری توصیه‌های بسیار مهمی کردند و مسئولان باید با تمام وجود این فرمایشات را آویزه گوش قرار دهند و به هر دو جنبه فردی و اجتماعی حج باید توجه شود.
امام جمعه برازجان با اشاره به زحمات نیروی انتظامی بر همکاری مردم با نیروی انتظامی تاکید کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی در برپایی نظم و امنیت در جامعه نقش اساسی دارد و همه باید با نیروی انتظامی تعامل داشته باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول