اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اجرای طرح تحقیق و مطالعه توسعه آرتیما در دامغان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح تحقیق و مطالعه توسعه "آرتیما" در کویر حاج علی‏قلی دامغان اجرا می‏شود.

اجرای طرح تحقیق و مطالعه توسعه آرتیما در دامغان
جهانگیر پورهمت در جریان سفر خود به شهرستان دامغان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: آرتیما یک گونه آبزی و مصرف آن مناسب انسان است و در کویر حاج علی‏قلی دامغان که دارای آب شور بوده، طرح مطالعاتی آن اجرا می‏شود.
وی اضافه کرد: بر اساس قانون افزایش بهره‏وری، در دانشگاه‏های دولتی و غیردولتی که رشته تحصیلی مرتبط کشاورزی و منابع طبیعی دارند، طرح کارورزی دانشجویان رشته‏های کشاورزی و منابع طبیعی اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: دانشجویان دوره‏های کارشناسی و کاردانی امسال باید شش ماه دوره کارورزی را در عرصه‏های تحت نظارت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی بگذرانند.
پورهمت یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، کسب مهارت‏های علمی و عملی فارغ‏التحصیلان و تحویل نیروهای ماهر به جامعه است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سطح کشور، 23 موسسه تحقیقاتی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی کار تحقیقاتی انجام می‏دهند که 300 ایستگاه تحقیقاتی زیرپوشش این موسسات هستند.
پورهمت افزود: برای ارتقای سطح علمی و عملی بهره‏وران کشاورزی سالانه یک میلیون نفرروز آموزش ارائه می‏شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش و ترویج، 30 هزار نفر دانشجو در مراکز آموزش علمی و کاربردی در رشته‏های کشاورزی و منابع طبیعی در حال تحصیل هستند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در آینده دبیرستان‏های روستایی کشور بخشی از آموزش‏های رسمی خود را به آموزش در زمینه‏های کشاورزی اختصاص خواهند داد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر به شهرستان دامغان از آموزشکده کشاورزی و دو باغ بزرگ پسته در شهر امیریه و مرکز تحقیقات پسته و مرکز علمی کاربردی حضرت رسول اکرم (ص) وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در این شهرستان بازدید کرد.
پورهمت را در این سفر، جمعی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان همراهی می‏کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول