اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد:

تولید 607 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از تولید 607 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد.

تولید 607 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی
علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز نفت و گاز کشور و خاورمیانه است و مجتمع گازی به تنهایی بیش از 43 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی، انگیزه کارکنان و مدیران برای کار و تلاش حداکثری در این میدان گازی بیشتر شده و بویژه بعد از سفر بابرکت مقام معظم رهبری در هشتم فروردین سال جاری به عسلویه شاهد تلاش مضاعفی در پارس جنوبی هستیم.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به پیش‌بینی اجرای 30 فاز در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: برنامه توسعه میدان گازی پارس جنوبی در 30 فاز پیش‌بینی شده که از مجموع 30 فاز، 16 فاز آن در عسلویه در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و بقیه در سایت 2 (تنبک ) واقع شده‌اند.
شعبان‌پور تصریح کرد: با تلاش متخصصان صنعت نفت 10 فاز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مجتمع گازی به عنوان بهره‌بردار این فازها را تحویل گرفته و تعداد شش فاز در پارس جنوبی در حال احداث است.
وی با اشاره به رشد روزافزون تولیدات گاز در مجتمع گازی اذعان داشت: در سال گذشته بیش از 62 میلیارد متر مکعب گاز شیرین در فازهای 10 گانه پارس جنوبی تولید شد که 5/4درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
مدیر عامل مجتمع گازی بیان داشت: در پنج ماهه امسال بیش از 31 میلیارد متر مکعب گاز ترش تحویل این شرکت شده و بیش از 23 میلیارد مترمکعب گاز شیرین نیز به خط سراسری تزریق شده است.
شعبان‌پور از تولید 607 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: از ابتدای راه‌اندازی پارس جنوبی تاکنون بیش از 607 میلیون بشکه میعانات گازی در این مجتمع گازی تولید شده است.
وی افزود: تولید دو میلیون و 560 هزار تن اتان، تولید پنج میلیون و 389 هزار و 349 تن ال پی جی و تولید یک میلیون و 940 هزار تن گوگرد نیز از مهم‌ترین تولیدات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های گذشته است.
مدیرعامل مجتمع گازی یادآور شد: برای موفقیت و پیشرفت در سال جهاد اقتصادی باید از همه ظرفیت موجود استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول