اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

استقرار 30 مجتمع گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از استقرار 30 مجتمع گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی خبر داد.

استقرار 30 مجتمع گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی‌اکبر شعبانپور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته ایمنی و آتش‌نشانی در سالن اجتماعات منطقه ویژه اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 43 درصد گاز کشور در مجتمع گازی تولید می‌شود که رقمی ارزشمند است.
مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بر ضرورت تقویت نظام یکپارچه و هماهنگ در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در منطقه پارس جنوبی تاکید کرد و افزود: رعایت مسایل ایمنی موجبات موفقیت بیشتر و بهتر در پارس جنوبی را فراهم می‌کند.
شعبانپور با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه HSE در سطح منطقه خاطرنشان کرد: چاره‌ای جز توجه به استانداردها و پیشرفت‌های روز دنیا نداریم؛ باید تعصب را کنار بگذاریم و به این واقعیت توجه کنیم که در سطح دنیا HSE همواره در حال پیشرفت است و ناچار به تجهیز علمی و عملیاتی خود به این دانش روز دنیا هستیم.
وی با اشاره به وضعیت خاص تاسیسات پارس جنوبی عنوان داشت: در وسعت 43 کیلومتر طول منطقه ویژه پارس جنوبی، بیش از 30 مجتمع گاز و پتروشیمی به صورت بسیار فشرده مستقر شده؛ این وضعیت فشردگی و استقرار تاسیسات و تجهیزات مستعد بحران است و در هنگام بروز سانحه، می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ از این رو ضروری است نظام یکپارچه HSE در این حوزه عملیاتی به خوبی و با حفظ استانداردهای روز دنیا استقرار یابد.
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری و بازدید ایشان از منطقه تصریح کرد: وظیفه سنگینی بر عهده ماست؛ باید تلاش کنیم تا با ایجاد محیطی ایمن برای تمامی کارکنان به اهداف سال جهاد اقتصادی دست پیدا کنیم.
شعبانپور با اشاره به برگزاری مانور مدیریت بحران در سال گذشته در سطح منطقه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا اینگونه مانورها در سطح منطقه گسترش یابد.
مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بر ضرورت توجه به مسائل ایمنی به هنگام راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی تاکید کرد و افزود: از آنجا که بیشترین حجم سوانح و حوادث به هنگام راه‌اندازی تاسیسات رخ می‌دهد از این رو به مسائل HSE، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در این زمینه توجه بیشتری شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول