اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 90:

نبود روحیه بسیجی سبب فاجعه عظیم بانکی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نبود روحیه بسیجی در برخی مسئولان سبب شد تا فاجعه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اتفاق بیفتد.

نبود روحیه بسیجی سبب فاجعه عظیم بانکی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمد ابراهیم نکونام در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان بیان داشت: اگر تمام ما بسیجی می‌ماندیم و در انتصابات به مراکز تشخیص صلاحیت مراجعه می‌کردیم و به دلسوزی‌ها عنایت داشتیم، این فاجعه عظیم بانکی در کشور رخ نمی‌داد.
وی افزود: این اتفاق برای مجموعه دولت سخت و ناگوار بود اما تمام مسئولان اهتمام بر مقابله با چنین پدیده ناهنجاری را دارند و همه خواستار اصلاح در روش‌ها و قوانین و مقررات هستند که دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات در کشور نباشیم.
 
* برای ایجاد ایزولاسیون انهار درختان را قطع نکنید
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان به بخش کشاورزی برای ایزولاسیون کانال‌ها، جوی‌ها و انهار، مرمت قنوات و آبیاری مکانیزه و مدرن در گلپایگان اختصاص داده شد و در سال جاری نیز 5 میلیارد و 270 میلیون تومان به جهاد کشاورزی اختصاص یافت.
وی به آبیاری مدرن در شهرستان اشاره کرد و گفت: در بودجه 90 آمده است برای آبیاری تحت فشار 85 درصد کمک بلاعوض دولتی و 15 درصد آورده شخصی باشد و جهاد کشاورزی شهرستان باید توجه و عنایت بیشتری در این زمینه داشته باشد.
نکونام همچنین از قطع درختان در روستاها اظهار تأسف کرد و بیان داشت: زیبایی شهرستان گلپایگان به درختان است در صورتی که شاهد هستیم برای ایزولاسیون انهار و جوی‌ها درختان را قطع می‌کنند، حتی‌المقدور از قطع درختان برای این منظور بپرهیزید.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: در قانون اساسی به ورزش رایگان تاکید شده است و در همین راستا در سفر نخست ریاست جمهور به شهرستان، دو سالن ورزشی برای خواهران و برادران در نظر گرفته شد.
وی همچنین این نوید را داد که به زودی در محل تصفیه‌خانه آب شهرستان، فیلتر موقت تصفیه آب تعبیه شود تا آب شرب به صورت موقت تصفیه شده و به مصرف شهر برسد.  
 
* قیمت خرید شیر عادلانه نیست
نکونام در ادامه به قیمت شیر در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: قیمت خرید پایه شیر از دامدار 520 تومان است و این قیمت به خاطر چربی و کیفیت ممکن است بالاتر و یا پایین‌تر محاسبه شود اما در گلپایگان این قیمت‌گذاری اعمال نشد، در صورتی که در شورای اداری استان اصفهان هم این مشکل بررسی شد.
وی تصریح کرد: از دامدار سنتی شیر به قیمت 360 تا 380 خریداری می‌شود و کارخانه‌های اصفهان شیر را به قیمت 580 تومان صادر می‌کنند، حال چه کسی پاسخگوی حق‌الناس است و چرا بر قیمتی که دولت اعلام کرده است، نظارتی نمی‌شود. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول