اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

فعالیت 27 واحد اعتباری تعاون روستایی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 27 واحد اعتباری روستایی با سرمایه‌ای حدود 2 میلیارد ریال در این استان تشکیل شده است.

فعالیت 27 واحد اعتباری تعاون روستایی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ولی‌الله احمدی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین واحد اعتباری زنان در شهرستان کیار اظهار داشت: این تعاونی با 60 نفر سرمایه‌گذار با اعتباری بیش از 50 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: وجود سرمایه یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها برای توسعه تشکل‌های بخش کشاورزی است و واحدهای اعتباری قابلیت این موضوع را دارند.
احمدی ادامه داد: این واحد اعتباری بر اساس اساسنامه واحدهای اعتباری تشکیل و در بین زنان روستایی از اقبال خوبی برخوردار شده‌اند.
مدیرکل تعاون روستایی چهار محال و بختیاری در ادامه با اشاره به تعداد تعاونی‌های تشکیل شده در این استان، گفت: تاکنون 27 واحد اعتباری با سرمایه‌ای حدود 2 میلیارد ریال در این استان تشکیل شده است که با احتساب این واحد تعداد این صندوق‌ها به 28 واحد می‌رسد.
وی از عضویت 3 هزار و 982  نفر در این صندوق‌های تعاون روستایی این استان خبر داد و گفت: این تعداد اعضا تاکنون موفق به دریافت 3 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از صندوق‌های تعاون روستایی در این استان شده‌اند.
احمدی در ادامه با اشاره به تعداد تعاونی‌های زنان روستایی در این استان، گفت: تاکنون 14 شرکت تعاونی زنان روستایی با سرمایه‌ای افزون بر 500 میلیون ریال و تعداد 4 هزار و 200 نفر عضو در استان در زمینه‌های کشاورزی، تولیدی، توزیع و واحدهای اعتباری فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: تعاونی‌های زنان روستایی به‌منظور توسعه فرهنگ گروهی و تعاونی، ارتقای سطح اقتصاد روستائیان، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش آگاهی بانوان در نقاط محروم روستایی تأسیس می‎شود.
احمدی با اشاره به نقش زنان و جایگاه زنان در تعاونی‌ها گفت: امروزه زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توان بالقوه‌ای دارند که اگر در قالب تشکیل تعاونی‌های روستایی این توان به بالفعل درآید موجب توسعه و رشد کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهند شد.
مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از آنجایی که ساختار تشکل‌ها به‌ویژه تعاونی‌ها به‌گونه‌ای است که در صورت ایجاد زمینه و فضای مناسب برای زنان آنها قادر خواهند بود در راس امور و مدیریت تعاونی‌ها قرار گیرند و این موضوع کمک خواهد کرد تا زنان خانه‌دار به‌ویژه آنهایی که تجربه‌ای هم دارند در بخش‌های مدیریتی سازمان‌ها و نهادها صاحب نظر باشند.
وی هدف از تشکیل تعاونی‌ها را ایجاد زمینه کار و کسب در آمد برای زنان دانست و افزود: زمان آن فرا رسیده که دولت‌ها از ابزارنگری نسبت به تعاونی‌ها گذر کنند و این تشکل‌ها را به عنوان نهادی مردمی و خواهان مشارکت هرچه بیشتر زنان در امور اجتماعی به رسمیت بشناسند.
احمدی موفقیت‌های تعاونی‌های روستایی در سطح کشور و استان چهارمحال و بختیاری را چشمگیر و قابل قبول خواند و تصریح کرد: ترویج فرهنگ و جایگاه تعاونی‌ها در روستاها به خصوص تعاونی روستایی زنان برکت‌های فراوانی را برای روستاها به دنبال دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول