اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

همکاری کمیته امداد با جشنواره امام رضا ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: همکاری کمیته امداد با جشنواره امام رضا (ع) حرکتی ارزشمند در گسترش فرهنگ رضوی است.

همکاری کمیته امداد با جشنواره امام رضا ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد خراسان رضوی، جواد آرین‌منش اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، طرح دیدگاه‌های رضوی و علوی در ارتباط با حمایت از محرومان، ایتام و نیازمندان جامعه است.
وی افزود: این جشنواره‌ها فرصت بسیار مناسبی برای بیان دوباره دیدگاه‌های ائمه معصومین در حمایت از محرومان و مستضعفان، به منظور توجه بیشتر جامعه است.
آرین‌منش با اشاره به اینکه تهیه مقالات و برگزاری همایش‌های مختلف در این رابطه در تبیین این دیدگاه‌ها موثر است، گفت: محروم نوازی و حمایت از مستضعفان از ویژگی‌های همه امامان بوده است که در این میان توجه به سیره حضرت رضا(ع) می‌تواند از جایگاه ارزشمندی برخوردار باشد.
وی ادامه داد: برای مثال امام رضا (ع) تا زمانی که نیازمندان بر سر سفره حضور نداشتند دست به سفره دراز نمی‌کرد و همیشه در حمایت از محرومان و نیازمندان مسلمانان را تاکید می‌کرده‌اند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبعا اگر بتوانیم این خصوصیات را به جامعه امروز بشناسیم، اقدامی مهم و مؤثر در این راستا انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ رضوی ابعاد مختلفی دارد، گفت: یکی از این ابعاد حمایت و توجه به محرومان، مستضعفان و نیازمندان است که به نظر می‌رسد هدف از برگزاری این همایش تبیین این بخش از خصوصیات و ویژگی‌های فرهنگ رضوی است که در دهه کرامت مورد توجه کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته است.
آرین‌منش اظهار داشت: اگر چه ممکن است برخی از مردم با این ویژگی های فرهنگ رضوی آشنایی داشته باشند اما برگزاری این جشنواره ها در حکم یک تذکر است برای آگاهان و کسانی که اطلاع دارند و نوعی اطلاع‌رسانی و آموزش برای کسانی که از آموزه‌های دینی در حوزه کمک به نیازمندان کم‌بهره یا بی‌بهره هستند.
وی ادامه داد: امسال 85 میلیارد تومان اعتبار برای ترویج فرهنگ رضوی و توسعه زیرساخت‌های زیارت به استان خراسان رضوی تخصیص یافته است.
وی گفت: یکی از محل‌های مناسب برای هزینه کردن این گونه اعتبارات ترویج فرهنگ رضوی در ابعاد گوناگون از جمله ترویج فرهنگ رضوی در حمایت از محرومان و مستضعفان است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول