اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

آغاز جمع‌آوری اطلاعات جامع بخش‌های کشاورزی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز جمع‌آوری اطلاعات جامع بخش‌های کشاورزی استان خبر داد و گفت:کشاورزان برای ثبت نام تا 30 مهرماه فرصت دارند.

آغاز جمع‌آوری اطلاعات جامع بخش‌های کشاورزی آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال گلچین پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیته اجرایی پایگاه جامع اطلاعات کشاورزی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران یکی از دغدغه‌های اصلی بخش کشاورزی را نداشتن اطلاعات و آمار جامع این بخش عنوان کرد و گفت: به همین منظور مرحله نخست طرح جمع‌آوری اطلاعات جامع بخش‌های کشاورزی به صورت خود اظهاری بهره‌برداران آغاز شد.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات جامع از بخش‌های کشاورزی عامل توسعه است، افزود: مرحله نخست تهیه و جمع‌آوری جامع اطلاعات کشاورزی که به صورت خود اظهاری بهره‌برداران و کشاورزان صورت می‌گیرد با هدف گردآوری اطلاعات و آمار قابل استناد در بخش کشاورزی انجام می‌شود.
گلچین با بیان اینکه بهترین شیوه برای اجرای این طرح ملی این است که ما از فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنیم تا اطلاعات و آماری که گردآوری می‌کنیم به واقعیت نزدیک‌تر باشد، خاطر نشان کرد:  در این روش که به صورت خود اظهاری صورت می‌گیرد همه بهره‌برداران بخش کشاورزی باید حداکثر تا روز شنبه سی‌ام مهر امسال در روستاها به دفاتر خدمات فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و در شهرها به دفاتر پست و کافی نت‌ها مراجعه کرده و با ورود به سامانه اینترنتی www.shenasnameh.maj.ir از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) اطلاعات خود را وارد کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه کار ترویجی و آگاهی بخشی بیشتر به بهره‌برداران در روند اهداف دولت خدمتگزار و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه زیربنایی بخش مهم و استراتژیک کشاورزی می‌تواند مدیریت به هنگام را محقق و روند آن را تسریع کند، ادامه داد: باید از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی و بیان اهمیت موضوع و راهکارهای مختلف، کشاورزان را به ثبت و پر کردن اطلاعات در سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ترغیب کنیم.
وی بر لزوم برگزاری جلسات توجیهی برای این کار از سوی مجریان و متولیان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، مرکز خدمات جهاد کشاورزی، شورای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها برای توجیه و هدایت کشاورزان و بهره‌برداران به منظور ثبت اطلاعات بهره‌برداری‌های کشاورزی در سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار همکاری کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول