اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا خبر داد:

آغاز طرح مهر پلیس راهور از 3 مهر

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: طرح مهر پلیس راهور از سوم مهر ماه شروع می‌شود.

آغاز طرح مهر پلیس راهور از 3 مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، موسی امیری بعدازظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس ناجا تلاش می‌کند تا با کاهش تلفات ناشی از تصادفات در محورهای داخل و خارج کشور مواجه باشد، بیان داشت: تلاش پلیس ناجا برای کاهش تلفات در چهار ماه نخست سال جاری بر اساس آماری که از پزشکی قانونی دریافت شد با کاهش 13 درصدی تلفات جاده در مدت مشابه سال گذشته روبه رو بودیم.
وی از کاهش 17 درصدی تلفات جاده‌ای در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس آماری که پلیس راهور از صحنه حوادث تصادفات جاده‌ای دارد با کاهش 17 درصدی تصادفات در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه داریم که این آمار نشان می‌دهد یک هزار و هفت نفر کاهش کشته داشتیم و 7 هزار نفر با کاهش مجروح ناشی از تصادفات مواجه بودیم.
 
* کاهش 7 درصدی تلفات
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بر اساس بررسی پزشکی قانونی در چهار ماه نخست و پنج ماهه اول امسال در صحنه تصادفات در محورهای جاده‌ای برون و درون شهری مازندران با کاهش هفت درصدی تلفات مواجه بودیم، تصریح کرد: وضعیت کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری بهتر از درون شهری است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش شود تا در روزهای پایان تعطیلات تابستانی سفری امن و خوش برای مسافران فراهم شود، متذکر شد: حجم تردد مسافران در روزهای پایان تعطیلات تابستانه افزایش یافته و باید تلاش کنیم تا در این بخش با کاهش تصادفات جاده‌ای مواجه شویم.
 
* ورود 4 میلیون و800 هزار خودرو در یک روز
این مقام مسئول میزان ورود مسافر به محورهای جاده‌ای مازندران را در ایام تعطیلات عید فطر بیشتر از تعطیلات نوروزی اعلام کرد و ابراز داشت: پیک تعطیلات نوروزی سال جاری 3 میلیون و300 هزار خودرو در روز وارد مازندران شدند در حالی که در تعطیلات عید فطر امسال 4 میلیون و 800 هزار خودرو در روز رسید.
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برنامه تابستان پلیس راهور ناجا در دو بخش ماموریت جاده‌ای برنامه‌ریزی شد، عنوان کرد: از خردادماه سال جاری تا 10 شهریور طرح تابساته در محورهای کشور از سوی پلیس راهور ناجا انجام شد که آمار تصادفات نشان از کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای را نشان می‌دهد.
امیری طرح دوم تابستانه را از هشتم شهریور ماه تا سوم مهر ماه امسال دانست و خاطرنشان کرد: شرایط سفر در طرح دوم تابستانه حساس‌تر از سایر زمان‌های سفر است و با توجه به عدم زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای باید تلاش شود تا با کاهش تصادفات روبه رو باشیم.
  
* طرح مهر پلیس راهور از سوم مهر شروع می‌شود
وی متذکر شد: طرح مهر پلیس راهور از سوم مهر ماه امسال شروع می‌شود که در این بخش با تجهیز خودروهای جدید پلیس راهور در استان‌ها پویایی و تحرک را برای مراقبت از جاده‌ها در نظر دارد.
امیری ادامه داد: بیش از 150 دستگاه خودروی جدید به پلیس راهور استان‌ها تزریق شد.
این مسئول در پاسخ به خبرنگار فارس با بیان اینکه چند نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی شد، بیان داشت: بیش از یکهزار نقطه حادثه‌خیز در محورهای جاده‌ای کشور شناسایی شد که در اولویت‌های مختلف این آمار کاهش می‌یابد ولی با توجه به کمبود و عقب‌ماندگی زیرساخت‌ها نقاط حادثه‌خیز پایان نمی‌یابد.
  
* هواناجا در کنار پلیس راهور

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا یادآور شد: راه‌های کشوربا توجه به زیرساخت‌های موجود و افزایش حجم خودروها و نیاز جامعه عقب مانده است.
این مسئول آخرین تعاملات پلیس راهور را با راهداری کشور برای کاهش میزان تصادفات رزمایش مشترک دانست و اذعان داشت: راهداری، اورژانس، هلال احمر، هواناجا در کنار پلیس راهور کشور آمادگی لازم را برای کاهش تصادفات جاده‌ای دارند که بتوانند در کوتاه مدت با رفع نواقص جاده و رفع سد معبر و اصلاح هندسی راه‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول