اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد:

پیشگامی زنجان در برنامه‌های مرکز آمار کشور

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان گفت: استان زنجان از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه‌های مرکز آمار کشور است.

پیشگامی زنجان در برنامه‌های مرکز آمار کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید عسگری شامگاه چهارشنبه در ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: استان زنجان با داشتن ظرفیت‌های مطلوب نیروی انسانی در بسیاری از عرصه‌ها در سال‌های اخیر در رتبه‌های خوب در کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پس از ابلاغ رئیس جمهور مبنی بر برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت پنج ساله نخستین جلسات این ستاد در استان برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های استان از همان زمان در این راستا آغاز شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان ادامه داد: استفاده از ظرفیت بسیج در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دستور کار قرار گرفته و از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای مدیریت بهینه در کار سرشماری استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: 50 درصد خودروهای مورد نیاز طرح تامین شده و مسائل مربوط به سرشماری به شهرستان‌ها اعلام شده است.
عسگری بیان کرد: با تلاش آموزش و پرورش استان ستادهای سرشماری در محل‌های مناسبی قرار گرفته و امکانات مناسبی در اختیار نیروهای سرشماری قرار داده می‌شود.
وی از تشکیل چارت تشکیلاتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان طبق روال مرکز آمار ایران خبر داد و افزود: همه فعالیت‌های سرشماری استان بر اساس روال کار مرکز آمار ایران در دست اقدام است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن تورنمنت ملی کشور است که باید همه مردم همکاری لازم را برای دادن اطلاعات صحیح داشته باشند، گفت: امیدواریم در عملکرد میدانی نیز استان زنجان از استان‌های برتر در این زمینه باشد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون استان زنجان از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه‌های مرکز آمار است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب طرح میدانی سرشماری در استان صورت گرفته و نظارت‌های لازم بر نحوه عملکرد همه عوامل دست‌اندرکار سرشماری صورت می‌گیرد.
عسگری خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در سه مرحله پس از پالایش‌های لازم از دوم تا 21 آبان‌ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز انجام می‌شود.
وی سرشماری نفوس و مسکن و کسب اطلاعات از شهروندان را یکی از پایه‌های لازم برای برنامه‌ریزی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: هرچه اطلاعات نسبت به نفوس و مسکن و سایر داده‌های اطلاعاتی مربوط به جمعیت بیشتر و دقیق‌تر باشد، برنامه‌ریزی‌ها به‌ روز و دقیق‌تر است.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان با بیان اینکه این سرشماری هفتمین سرشماری است که در سطح کشور انجام می‌شود، افزود: این امر در دولت‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 وی با بیان اینکه در گذشته سرشماری نفوس و مسکن در مقاطع 10 ساله صورت می‌گرفت که با همت دولت این سرشماری از هر 10 سال یک‌ بار به پنج سال یک بار تغییر پیدا کرد، ادامه داد: سرشماری نفوس و مسکن سال‌جاری از دوم آبان‌ماه امسال آغاز و تا بیست و دوم همین ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول