اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

وظیفه‌ پلیس حفظ امنیت است نه تولید آن

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه همه اقشار جامعه در تولید امنیت سهم دارند، گفت: وظیفه‌ نیروی انتظامی حفظ از امنیت است و نه تولید آن.

وظیفه‌ پلیس حفظ امنیت است نه تولید آن
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی توکلی ‌در همایش پلیس، امنیت و اصناف که به همت شورای اصناف استان قم در سالن همایش این مرکز برگزار شده بود، شعار ناجا در هفته‌ نیروی انتظامی را سهم من در امنیت دانست و گفت: این شعار بیانگر سهیم بودن تمام اقشار جامعه در تولید و حفظ امنیت در اجتماع است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک نیروی خدمتگزار است، افزود: با توجه به ساختارهای اداری موجود در ناجا، نیروی انتظامی مزد زحمات خود را نمی‌گیرد ولی برگزاری چنین مراسم‌هایی به افزایش روحیه فرماندهان و کارکنان برای انجام خدمت کمک می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به قانون علت و معلول اظهار کرد: هیچ رویدادی در جهان هستی بدون علت نیست و این به این معنا است که هر جرمی که اتفاق می‌افتد، نهادی، سازمانی و یا فردی مرتکب خطا شده است و در انجام وظیفه‌ خود کوتاهی کرده است.
وی با بیان اینکه شیوع بیماری‌های اجتماعی همچون مواد مخدر، مسئولانی دارد که در انجام به وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، گفت: نقش نظارتی خانواده‌ها و سازمان آموزش و پرورش از دیگر نقش‌های جامعه با اهمیت‌تر است چراکه خوب و یا بد بودن مسائل اجتماعی را این دو نهاد به فرزندان باید آموزش دهند.
توکلی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کنترل آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد: بر اساس آمار بخشی از پسران جامعه‌ ما قبل از کسب مدرک دیپلم، ترک تحصیل می‌کنند و این موضوع برای سلامت روانی و امنیتی جامعه بسیار خطرناک است چراکه هرم جرائم با هرم تحصیلات رابطه عکس دارد.
وی در ادامه افزود: هرچه سطح تحصیلات پائین‌تر باشد تعداد و شدت جرائم بیشتر می‌شود تا حدی که از بین 20 هزار نفر مجرمین دستگیر شده کشور در سال گذشته، تنها 96 نفر تحصیلات عالی دارند و مابقی دیپلم و زیر دیپلم هستند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه کسب امنیت و حفظ آن بر عهده سه بعد حاکمیت، نیروی انتظامی و مردم است، گفت: نیروی انتظامی توانایی کسب امنیت و حفظ آنرا به تنهایی ندارد و در این زمینه نیازمند یاری و کمک همه‌ اقشار جامعه است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی با جانفشانی نیروهای خود مشغول خدمت‌رسانی و عمل به وظیفه است، اما این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد که بخش‌های دیگر جامعه برای کسب و حفظ امنیت چه کرده‌اند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول