اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی اعلام کرد:

افزایش سطح پوشش تحصیلی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سطح پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزایش یافته است.

افزایش سطح پوشش تحصیلی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فرس از ارومیه علی سمرقندی صبح امروز در سمینار فرمانداران شهرهای مختلف آذربایجان غربی که در سالن شماره یک استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: اگر سطح پوشش تحصیلی با دقت پیگیری شود شاهد تحول خوبی در این حوزه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری سطح پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 99 درصد، در راهنمایی 84 درصد و در مقطع دبیرستان به 75 درصد برسد.
این مسئول با اشاره به تعداد مدارس شبانه‌روزی استان، ‌افزود: سال‌های گذشته 82 مدرسه شبانه‌روزی در استان وجود داشت که این میزان در سال جاری به 121 مدرسه شبانه‌روزی افزایش یافته است.
سمرقندی اعلام کرد: از 14 هزار دانش‌آموز استان 7 هزار نفر در این مدارس تحصیل می‌کنند و آموزش و پرورش تمام هزینه آنها را تقبل می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 700 میلیون تومان برای این منظور هزینه شده بود، گفت: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در این زمینه ابلاغ شده تا سطح پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را از این طریق بالا ببریم.
این مسئول با بیان اینکه آموزش از راه دور جزو سیاست‌های آموزش و پرورش استان است،‌ بیان داشت: شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که نتوانسته‌اند در مدارس ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل دهند امسال در برنامه‌ریزی‌ها آمده و فرمانداران باید در سطح شهرستان‌ها در این زمینه آموزش و پرورش را کمک کنند.
سمرقندی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر فرماندارها، اعلام کرد: در این راستا نیازمند همکاری هر چه بیشتر فرمانداران در سطح شهرها هستیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول