اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

دانشجو باید همواره تفکر انتقادی داشته باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: یکی از مهمترین مهارت‏هایی که در دانشگاه‏ها باید آموزش داده شود، داشتن تفکر انتقادی است.

دانشجو باید همواره تفکر انتقادی داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری شامگاه چهارشنبه در آیین بهره‏برداری از پروژه‏های عمرانی، آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اظهار داشت: به لطف نظام جمهوری اسلامی، در جای جای کشورمان واحدهای دانشگاهی تاسیس شده که بسیار مثمرثمر هستند.
وی ادامه داد: در هر نقطه‏ای که دانشگاهی تاسیس شده، عمران و آبادی با خود به همراه داشته و علم و فناوری به آن منطقه وارد شده است.
امام جمعه فیروزکوه افزود: یکی از مهمترین اهداف تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی این است که همه طالبان علم از موقعیت تحصیل بهره‏مند شوند و کسی از کسب علم و دانش محروم نشود.
استیری تصریح کرد: هر جا که علم، آگاهی و اطلاعات انسان بیشتر شود، به طور یقین نگاه انسان تغییر می‏کند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه ولادت امام رضا (ع) هستیم، چند نکته از زندگی امام رضا (ع) باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دانست که هر چقدر علم انسان بیشتر شود، آنگاه پیرامونش تغییر می‏کند.
وی گفت: هر اندازه علم خود را تقویت کنیم و تنها "انباردار علم" نباشیم و دانش خود را به طور عملی مورد استفاده قرار دهیم، در جامعه موثرتر خواهیم بود.
امام جمعه فیروزکوه گفت: همواره باید نقد علمی داشته و در کنار علم‏آموزی، تولیدکننده خوبی نیز در زمینه دانش و فناوری باشیم.  
استیری افزود: باید بتوانیم مهارت‏های متنوعی را در کنار تحصیل علم ایجاد کنیم و مهارت خودشناسی یکی از آنها است.
وی ادامه داد: اگر کسی ویژگی‏های خود را بشناسد و به‌ویژه دانشجویان اگر ارزش و نیازهای خود را بشناسند و به احتیاجات زندگی خود توجه کنند، به خود آگاهی رسیده‏اند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: اگر انسان به این خود آگاهی برسد، می‏توان گفت که به بصیرت واقعی که قرآن و روایات اسلامی بر آن تاکید دارند، دست یافته است.
استیری با اشاره به فرمایشی از امام رضا (ع) که فرمودند "اگر کسی ارزش خود را بشناسد غضب‏هایش آرام می‏شود"، بر آموزش مهارت تصمیم‏گیری به دانشجویان در دانشگاه‏ها تاکید کرد.
وی ادامه داد: انسان زمانی که به سن ازدواج می‏رسد، با داشتن مهارت تصمیم‏گیری می‏تواند بفهمد که هر تصمیمی یک سری مسئولیت‏ها را برای او به دنبال دارد.
امام جمعه فیروزکوه افزود: انسان باید واقع‏بین بوده و مدیریت زمان داشته باشد تا به تصمیم نهایی که انتخاب است، برسد.
استیری همچنین با اشاره به قدرت تصمیم‏گیری امام رضا (ع) و پذیرش ولایت عهدی مامون اضافه کرد: مامون پیشنهاد کرد که ولایت عهدی خود را به امام رضا (ع) بسپارد و در این بین آن حضرت باید تصمیم می‏گرفت که این پیشنهاد را بپذیرد یا خیر؛ چرا که به خوبی می‏دانستند که تصمیم مامون جدی است.
وی تاکید کرد: امام هشتم سه گزینه در مقابل خود ترسیم کردند و این همانند گزینه‏هایی است که دانشجویان در زندگی خود با آن مواجه هستند.
امام جمعه فیروزکوه افزود: در گزینه نخست، امام رضا (ع) می‏توانستند بدون هیچ قید و شرطی پیشنهاد مامون را رد کنند که در این‌صورت به‌طور یقین مامون ایشان را به شهادت می‏رساند.
استیری بیان کرد: امام رضا (ع) می‏توانستند در گزینه دوم بدون هیچ قید و شرطی ولایت عهدی مامون را بپذیرند و در گزینه سوم امام مختار بودند ولایت عهدی را مشروط سازند و در هیچ امر و عزل و نصبی دخالت نداشته باشند.
امام جمعه فیروزکوه گفت: وقتی مامون وارد مرو می‏شود، عده زیادی به استقبال او می‏‏روند و مامون می‏گوید من وداع خلافت گفته‏ام و خطاب به امام رضا (ع) گفت که من کسی را بهتر از شما برای ولی‏عهدی خود پیدا نکرده‏‏ام.
وی ابراز امیدواری کرد، که بتوانیم از سیره ائمه اطهار (ع) در همه امور زندگی استفاده کنیم و به خوبی از آن بهره‏مند شویم.
وی تصریح کرد: دانشجویان نیز باید در تصمیم‏گیری‏ها به همه مراحل دقت کنند و سپس تصمیم بگیرند که چگونه عمل کنند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: مهارت بعدی که در دانشگاه‏ها باید آموزش داده شود، داشتن تفکر انتقادی است چرا که اگر فقط بنا باشد دانشجو، علم، آگاهی و اطلاعات خود را روز به روز افزایش دهد، این تنها کافی نیست و دانشجو باید همواره تفکر انتقادی داشته باشد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول