اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد فیروزکوه خبر داد:

احداث 13 هزار مترمربع فضای جدید دانشگاهی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه از احداث 13 هزار متر مربع فضای جدید دانشگاهی در فیروزکوه خبر داد.

احداث 13 هزار مترمربع فضای جدید دانشگاهی در فیروزکوه
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، نقی شجاع شامگاه چهارشنبه در آیین بهره‏برداری از پروژه‏های عمرانی، آموزشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با قدردانی از مسئولان حاضر در همایش، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید دانشگاه‏ها آغاز شده است و باید به‌گونه‏ای اقدام شود که همه دانشجویان در عرصه‏های علمی و فرهنگی موفق باشند.
وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تعمیق شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، مسئولان نظام با کمک آیات و روایات بر روح خودباوری مردم به ویژه جوانان دمیدند تا خود را باور داشته باشند و یکی از نتایج این ایمان قلبی، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه تصریح کرد: امروز با تلاش همه دست‏اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی و پشتکار دانشجویان، این دانشگاه به خارج از مرزهای نظام اسلامی ایران نیز رسیده است و در زمینه کیفیت هم در جایگاه مناسبی قرار دارد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به دهه‏ای که به عنوان دهه بین‏الملل در این دانشگاه نامگذاری شده است، روز به روز مراحل شکوفایی و پیشرفت را طی می‏کند و شکوفاتر می‏شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1364 به همت مسئولان شهرستان فیروزکوه و جمعی از فرهنگیان با پذیرش 45 دانشجو در رشته کاردانی حسابداری در محل ساختمان آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرد.
شجاع افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‏های خود را توسعه داد و زمینی به مساحت یک هکتار واقع در ابتدای شهرک ولیعصر (عج) از سازمان زمین شهری خریداری و در سال‏های 1369 و 1370 رشته‏های مدیریت بازرگانی و اقتصاد بازرگانی در مقطع کارشناسی را دایر کرد.
وی بیان کرد: نخستین ساختمان ملکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه به مساحت حدود 850 متر مربع در مهرماه سال 70 به بهره‏برداری رسید و تا آن زمان با پذیرش دانشجو در رشته‏های جدید، تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی به حدود یک‌هزار نفر افزایش یافت و 120 نفر در رشته کاردانی حسابداری دانش‏آموخته شدند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ادامه داد: میزان فضاهای احداث شده در این دانشگاه در حال حاضر 15 هزار مترمربع بوده و 63 نفر عضو هیئت علمی و 77 نفر کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند.
شجاع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با دارا بودن حدود 9 هزار نفر دانشجو هم‏اکنون در 48 رشته کاردانی و کارشناسی خدمات آموزشی ارائه می‏دهد.
وی افزود: همچنین 51 هزار مترمربع فضای رفاهی در این دانشگاه ایجاد شده و 13 هزار مترمربع فضای دیگر در دست احداث است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه تصریح کرد: این دانشگاه با فراهم آوردن بسترهای لازم توانسته است دستاوردهای قابل توجهی در بخش‏های مختلف کسب کند.
شجاع توضیح داد: انتشار 43 مقاله در مجلات آی.اس.آی و علمی پژوهشی، پایان 141 طرح تحقیقاتی، 76 طرح در دست اجرا، مشارکت در برگزاری 19 همایش منطقه‏ای از مهمترین دستاوردهای این دانشگاه است.
وی تاکید کرد: داشتن منابع کتابخانه‏ای مناسب، اتصال به کتابخانه دیجیتال، توسعه تحصیلات تکمیلی، ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه تعاملات موثر با مراکز علمی و تحقیقاتی از مهمترین موفقیت‏های دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه بوده و ارتقای کیفیت آموزشی، بهبود هرم اعضای هیئت علمی، توانمندسازی منابع انسانی و راه‏اندازی مرکز رشد نیز در دست پیگیری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با بیان اینکه این واحد دانشگاهی حدود 400 اشتغال مستقیم و 2 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است، اضافه کرد: بیش از 50 درصد افراد شاغل در بخش‏های دولتی و خصوصی این شهرستان از بین دانش‏آموختگان این واحد دانشگاهی هستند و این گوشه‏ای از خدمات این دانشگاه است.
شجاع با تقدیر از تمام مسئولانی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه را در راه توسعه آن یاری داده‏اند، افزود: امام جمعه و مسئولان شهرستان با دانشگاه آزاد اسلامی همراه هستند و به آن کمک می‏کنند و پیشکسوتان نیز تلاش‏های خوبی در این زمینه دارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول