اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی:

درباره مطالبات رهبری از حوزه باید فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در رابطه با مطالبات رهبری نسبت به تحول حوزه باید فرهنگ‌سازی شود و طلاب در سطوح مختلف با این مقولات آشنا شوند و این مطالبات تبدیل به مطالبات عمومی شود.

درباره مطالبات رهبری از حوزه باید فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی با بیان اینکه در خصوص مطالبات سفر اخیر مقام معظم رهبری و سفرهای قبلی ایشان به شهر مقدس قم دو وظیفه متوجه نهادهای حوزوی است، تصریح کرد: وظیفه اول این است که وظیفه هر دستگاه در خصوص مطالبات رهبری به درستی تبیین شده و همه دستگاه‌ها وظایف خود را در سیاست گذاری کلان و برنامه‌ها دنبال کنند و وظیفه دوم داغ نگه داشتن تنور این مطالبات است.
وی در تشریح وظیفه اول گفت: به عنوان مثال، بحث‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص معیشت طلاب ربطی به دفتر تبلیغات اسلامی ندارد و یا برخی دیگر از مطالبات در خصوص سیستم آموزشی حوزه است که با دستگاه‌هایی که فقط پژوهشی هستند و فاقد بعدآموزشی هستند ربطی پیدا نمی‌کند که تببین وظایف در همین راستا ضروری است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اما مطالبات دیگری است که به دفتر تبلیغات اسلامی هم مربوط می‌شود و در نگاهی به پنح یا شش طرح جدیدی که دفتر تبلیغات اسلامی در دست تاسیس دارد می‌توان گفت سه یا چهار طرح به طور دقیق از مطالباتی است که ایشان در سفر خود بر آن تاکید کرده‌اند.
وی در تشریح وظیفه دوم دستگاه‌های حوزوی در خصوص مطالبات رهبری که همانا گرم نگه داشتن تنور مطالبات است، بیان کرد: تجربه نشان داده که چنانچه مطالبات بیرونی و طبیعی طلاب نسبت به این تحولات در کار نباشد دستگاه‌ها و مدیریت‌ها میل به روزمرگی دارند و دستگاه‌ها در تعبیر متواضعانه‌تر زمینه روزمرگی دارند و باید همیشه یک مطالبات بیرونی باشد تا موجب پویایی شود.
واعظی گفت: به نظر می‌رسد در رابطه با مطالبات رهبری نسبت به تحول حوزه باید فرهنگ‌سازی شود و طلاب در سطوح مختلف با این مقولات آشنا شوند و این مطالبات تبدیل به مطالبات عمومی شود.
وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف اعم از ستادی و اقماری و دستگاه‌های کلان حوزوی همچون دفتر تبلیغات اسلامی، مدیران باید این احساس را داشته باشند که جامعه علمی کشور به طور عام و جامعه علمی حوزه به طور خاص انتظاراتی دارند و به طور طبیعی این انتظارات باید برآورده شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از اهرم‌هایی که به عنوان فرهنگ‌سازی و کار ترویجی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص تحقق مطالبات رهبری در دست دارد نشریات است اظهارداشت: به عنوان مثال در خصوص مطالبات رهبری در حوزه اسلامی کردن و بومی کردن علوم مجلاتی چون علوم سیاسی می‌توانند با درج مقالاتی در این فضا وارد شوند.
وی ادامه داد: مانور برروی این مطالبات و وارد شدن در این فضا در مجلات اجتماعی‌تر حوزوی دفتر همچون مجله حوزه و پگاه حوزه بسیار موثرتر است و می‌تواند بحث و بررسی در خصوص ابعاد مطالبات رهبری را به یک مطالبه عمومی تبدیل کند.
واعظی خاطرنشان کرد: ظرفیت دیگری که در دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص تحقق مطالبات مقام معظم رهبری وجود دارد برگزاری نشست‌های علمی مرتبط با همین بحث‌هاست و می‌توان با برگزاری نشست‌هایی با حضور صاحب‌نظران حوزه در این راستا گام برداشت.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول