اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجلاس جامعه مدرسین درباره حوزه و بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاسیه جامعه مدرسین قم با علما و فضلای استان‌های یزد، قم، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای حوزه‌ها اصلی‌ترین هدف این اجلاسیه است.

اجلاس جامعه مدرسین درباره حوزه و بیداری اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری شب گذشته در نشست خبری پنجمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان‌های یزد، کرمان، قم و سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی به ویژه شهید محراب استان یزد، آیت‌الله شهید صدوقی اظهار داشت: جامعه مدرسین قم هر دو سال یک‌بار اقدام به برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای می‌کند و سال گذشته نیز شاهد برگزاری اجلاسیه سراسری علما و روحانیون کشور بودیم.
وی با اشاره به چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای که دو سال پیش در اهواز برگزار شد، یادآور شد: این اجلاسیه به مرکزیت اهواز و با همکاری، مشارکت و حضور دو استان لرستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس در استان یزد ضمن قدردانی از تلاش‌های آیت‌الله ناصری امام جمعه استان همچنین استاندار یزد، یاد و خاطره امام جمعه فقید یزد را گرامی داشت و افزود: حجت‌الاسلام صدوقی پیگیر برگزاری این اجلاسیه در یزد بود که با درگذشت ایشان در تیرماه سال جاری و انتصاب آیت‌الله ناصری، ایشان نیز بر برگزاری این اجلاسیه در یزد تاکید داشتند.
وی با اشاره به محتوای کار این اجلاسیه که قرار است طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 13 و 14 مهرماه در یزد برگزار شود، افزود: در روز نخست این اجلاسیه کمیسیون‌های تخصصی برگزار و مسائل مورد بررسی و جمع‌بندی قرار می‌گیرد و نتایج آن در اجلاسیه عمومی روز پنج‌شنبه مطرح می‌شود.
حسینی بوشهری عنوان کرد: این کمیسیون‌ها روز چهارشنبه صبح و عصر در مسجد حظیره یزد و با سه عنوان حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغی و سیاسی و اجتماعی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موج بیداری اسلامی که در جهان اسلام به راه افتاده است، یادآور شد: این سه کمیسیون با عنوان اجلاس که همان "حوزه و روحانیت، ارتقای فرهنگی و بیداری اسلامی " است، برگزار می‌شود.
دبیر پنجمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این اجلاسیه بیش از 500 نفر از علما و روحانیون استان‌های قم، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان دعوت شده‌اند و آیت‌الله جنتی، مدیر حوزه‌های علمیه، ائمه محترم استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و ... سخنرانی خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های جنبی این اجلاس خاطرنشان کرد: سخنرانی رئیس حوزه‌های علمیه خواهران و حضور ایشان در شهرستان میبد، سخنرانی نکونام از جامعه مدرسین و ... از برنامه‌های جنبی و تاثیرگذار این اجلاسیه است.
حسینی بوشهری با اشاره به فلسفه این اجلاسیه‌ها عنوان کرد: خواستگاه انقلاب ما، حوزه‌های علمیه و روحانیت است و از آنجا که روحانیت، احیاگران دین خدا و فرهنگ ائمه معصومین (ع) هستند، این اجلاسیه در راستای احیای دین و ارتقای حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز تقویت فرهنگ دینی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علما و روحانیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری در راه اعتلای دین اسلام انجام داده و در این راه متحمل سختی، زندان، تبعید و ... شده و جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد دیرپا قصد دارد در این اجلاسیه‌ها، خدا قوتی به علمای استان‌ها بگوید.
حسینی بوشهری با اشاره به سایر مباحث مطرح شده در این اجلاسیه عنوان کرد: بررسی وضعیت حوزه‌های علمیه، نیازها و مشکلات حوزه‌ها و بررسی شرایط فرهنگی هر منطقه از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه‌های منطقه‌ای است.
وی همچنین با اشاره به جایگاه روحانیت در بیداری اسلامی بیان کرد: در این اجلاسیه نقش و جایگاه روحانیت در بیداری اسلامی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و بررسی می‌شود که آیا روحانیت در این موج عظیم به وظایف خود به درستی عمل کرده یا خیر.
حسینی با اشاره به اصلی‌ترین دستاورد برگزاری این اجلاسیه‌ها به ویژه در زمینه حوزه‌ها عنوان کرد: پیش از این حوزه‌های علمیه با مرکزیت حوزه علمیه قم اداره می‌شد اما در اجلاسیه اخیر قرار شد حوزه‌های علمیه در هر استان و شهرستان زیر نظر شورای استان فعالیت کنند و اختیارات حوزه‌ها به ائمه جمعه واگذار شد.
این نشست با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان یزد و نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری و به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول