اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها در اراک؛

دشمن در فضای مجازی افکار جوانان را نشانه رفته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امروز دشمن در فضای مجازی افکار و باورهای نوجوانان و جوانان و اعتقادات مردم را نشانه گرفته و در پی جبران شکست خود در جنگ سرد در هشت سال دفاع مقدس است.

دشمن در فضای مجازی افکار جوانان را نشانه رفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار کاظم مجتبایی ‌در همایش «فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای آن» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، گفت: اگر جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان با این تهدیدها آشنا نباشد مشکلات بسیاری در جامعه به وجود خواهد آمد.
سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت: در عصر حاضر فضای مجازی بر فضای حقیقی غالب است که می‌طلبد به سمتی برویم که نگاهی عمیق‌تر و کارشناسانه‌تر به فضای اینترنتی داشته باشیم.
وی ادامه داد: فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم دشمن در جنگ نرم به شمار می‌رود که داشتن بصیرت، اصلی‌ترین سلاح در مقابله با جنگ ‌نرم دشمن است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در فضای مجازی دشمن حمله خود را به صورت  نامحسوس دنبال می‌کند و در این فضا باور‌ها، افکار و اندیشه‌های مردم را نشانه گرفته است.
وی با بیان اینکه قبلا این جرایم در فضای سخت صورت می‌گرفت که دارای مخاطبین مشخص و محیطی محدود بود، ادامه داد: امروز  با رواج یافتن و افزایش حجم استفاده از فضای مجازی بسیاری از جرایم شکل نرم به خود گرفته و به صورت هدف‌دار در حال انجام است که خانواده‌ها به ویژه جوانان باید در این زمینه کاملا هوشیار باشند.
مجتبایی راه‌اندازی پلیس فتا را گام موثری در راستای پیشگیری از آسیب رسانی به مردم به ویژه قشر جوان از طریق فضای مجازی دانست و گفت: امنیت از نیازهای اساسی بشر است که تامین بخشی از آن نیازمند امکانات سخت افزاری و مادی بوده و‌ بخش دیگر غیر مادی است و ارتباط مستقیمی با علوم پیشرفته دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز در این همایش گفت: قطعا نیروی انتظامی به جامعه دانشگاهی که از قشر جوان کشور هستند نگاه ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند با شناسایی آسیب‌های احتمالی این محیط به خصوص در زمینه جنگ نرم که دشمنان ایران اسلامی این قشر آینده ساز را مورد هدف خود قرار داده‌اند، مقابله کند. عباس ملک‌حسینی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید در فضای مجازی با آگاه کردن جامعه دانشگاهی مرحله پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهد، افزود:  گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی و ضرورت ورود به این دنیای جدید انکار ناپذیر است اما باید تمامی زوایای مثبت و منفی آن شناخته و طرز استفاده صحیح از آن را آموخت. سرپرست پلیس فتا استان مرکزی نیز در این همایش تشکیل پلیس فتا در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری را نشان از اهمیت فضای اینترنتی در جامعه کنونی دانست.مصطفی نوروزی با بیان اینکه 32 میلیون و 200 هزار کاربر اینترنتی در کشور وجود دارد، گفت: این آمار حاکی از آن است که ارتقای فرهنگ استفاده از تکنولوژی در کشور ما بسیار بالا است و باید به این موضوع مهم نگاه ویژه‌ای داشت.  وی با اشاره به اقدام  هکرها گفت: فیشینگ یا  ماهیگیری ابتکار جدید هکرها است که در آن سودجویان از طریق کلیک کردن بر لینک‌ها، اقدام به بازگشایی سایتی مشابه سایت اصلی می‌کنند که برای مقابله با این عمل باید آدرس مورد نظر به صورت دستی تایپ شود.سرپرست پلیس فتا استان مرکزی تاکید کرد: داشتن آگاهی‌های لازم در زمینه جرایم نرم نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.نوروزی گفت: بدون شک هر چه فضای جامعه ناامن‌تر باشد دشمنان از این ناامنی احساس خوشحالی خواهند کرد.نوروزی با هشدار به جوانان در زمینه فیس‌بوک گفت:  یکی از راه‌های سوء استفاده سودجویان اینترنتی، حضور در شبکه‌هایی مانند فیس بوک است که جوانان باید در این زمینه کاملا هوشیار باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول