اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه سردفتران قم عنوان کرد:

امضای دیجیتال نشان دهنده هویت در فضای مجازی

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه سردفتران قم امضای دیجیتال را نشان‌دهنده هویت افراد در فضای مجازی دانست که افراد به وسیله آن در فضای مجازی به رسمیت شناخته میشود.

امضای دیجیتال نشان دهنده هویت در فضای مجازی
حسین اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، امضای دیجیتال را نشانه اهراز هویت افراد در فضای مجازی دانست و اظها داشت: فضای مجازی با این امضا اعتبار و هویت پیدا خواهد کرد و افراد به وسیله آن در فضای مجازی به رسمیت شناخته خواهند شد.
وی با اشاره به اهمیت بحث مسکن و مشاوران املاک، افزود: هم‌اکنون بنگاه‌های مشاوره املاک ملزم به استفاده از این امضای دیجیتال هستند و باید برای انجام هرگونه فعالیت در سامانه ثبت املاک، از این امضا استفاده کنند.
رئیس جامعه سردفتران استان قم با اشاره به فعالیت سامانه ثبت املاک در کشور بیان کرد: با وجود امضای دیجیتال هرگونه تغییر توسط مشاورین املاک کنترل و ردیابی می‌شود تا از هرگونه سواستفاده جلوگیری شود.
وی افزود: برخی از بانک‌ها به‌طور آزمایشی برای برخی از مشتریان خود امضای دیجیتال صادر کرده‌اند که این کار در راستای اهداف دولت در اعتبار بخشیدن به معاملات افراد در فضای مجازی است.
اسحاقی گفت: ضمانت اجرای این امضا در سراسر کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این سازمان با استفاده از یک سخت‌افزار به نام «توکن» یا همان امضای دیجیتال برای هر فرد یک هویت شناسایی شده بیان می‌کند تا با اتصال این سخت‌افزار به رایانه فرد، تمام فعالیت‌های انجام شده توسط اشخاص، کنترل شود.
وی در پایان داشتن امضای دیجیتال را برای انجام فعالیت‌های مشاورین املاک الزامی خواند و افزود: متقاضیان داشتن امضای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به دفاتر شماره یک، شش، 20 و 28 نسبت به تهیه این امضا اقدام کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول