اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه مازندران:

ایرانی‌ها در فضای بیداری مدل‌های غربی را نمی‌پذیرند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در فضای بیداری اسلامی که در جهان ایجاد شده باید تلاش کنیم که مدل را خود ارائه دهیم، گفت: نباید بگذاریم کشورهای غربی مدل‌های مد نظرشان را بر ما تحمیل کنند.

ایرانی‌ها در فضای بیداری مدل‌های غربی را نمی‌پذیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مرتضی علویان شامگاه چهارشنبه همزمان با دهه پرفیض کرامت سومین روز گردهمایی دانشجویان ورودی جدید بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران با حضور دانشجویان ورودی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در سالن ورزشی حضرت قائم (عج) واقع در پردیس دانشگاه مازندران با حضور جمعی از مسئولان و معاونان این دانشگاه، روسای دانشکده‌ها برگزار شد، اظهار داشت: فرد باید تلاش کند در کنار رشد علم و دانش به رشد در زمینه‌های معرفتی نیز دست یابد.
علویان با اعلام اینکه مدلی که هم اکنون گفتمان غالب جهان را تشکیل می‌دهد مدل صرفا تخصص و مهارت‌های علمی است، گفت: اما مدلی که ما به دنبال ارائه آن به جهانیان هستیم، مدلی است که در آن علاوه بر وجود مباحث تخصص و مهارت‌های علمی، آمیزه‌های دینی نیز در آن وجود دارد.
وی افزود: وظیفه تدوین این مدل بر عهده دانشجویان و به ویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی است که با انجام پژوهش‌های علمی زمینه را برای ارائه این مدل به جهانیان آماده سازند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در ادامه گفت: نسل‌های اول و دوم انقلاب با جان و دل این انقلاب را به وجود آوردند و در عرصه‌های مختلف با جان‌فشانی‌های مثال‌زدنی آن را از آسیب دشمنان حفظ کردند و اکنون وظیفه سنگین رشد و پرورش برعهده نسل سوم و چهارم است که امیدواریم با تلاش‌های شما این مهم تحقق یابد.
علویان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نخستین حکومت شیعی در استان مازندران شکل گرفته، گفت: آشنایی مردمان این استان با مکتب اسلام و اهل بیت سابقه‌ای در حدود بیش از هزار سال دارد.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی همواره الگوی دانشجویان سایر مقاطع هستند، اذعان داشت: امیدواریم رفتار شما به گونه‌ای باشد که باعث رشد روز به روز کشور در زمینه‌های مختلف علمی فرهنگی و آموزشی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول