اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پزشکی جهرم خبر داد:

برگزاری همایش بیداری اسلامی در جهرم

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از برگزاری همایش بیداری اسلامی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری همایش بیداری اسلامی در جهرم
حجت‌الاسلام زین‌العابدین دستداده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: نخستین همایش بیداری اسلامی به منظور شناخت، بررسی و تحلیل حرکت‌های اسلامی منطقه در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش سه‌شنبه 12 مهر ماه جاری برپا می‌شود افزود: رشیدابن عیسی استاد دانشگاه فرانسه و استاد پروازی دانشگاه کانادا و آمریکا سخنران همایش بیداری اسلامی در جهرم است.
مسئول امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه دانشگاهیان می‌توانند نقش بسیاری در زمینه بیداری اسلامی داشته باشند ابراز داشت: خیزش‌های مردمی در بخش‌های مهمی از جهان اسلام، مبشر نوزایی در کالبد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه است و شکل‌گیری معادلات جدیدی را در ساختار نظام بین‌المللی نوید می‌دهد.
دستداده با اشاره به نقش کلیدی ایران در بیداری اسلامی منطقه خاطرنشان کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، راه برای تحقق دیگر حرکت‌ها و جنبش‌های اسلامی هموار شد چراکه انقلابیون دیگر کشورها تجارب جمهوری اسلامی ایران را به نوعی پشتیبان حقیقی خود می‌دیدند.
وی بیان کرد: قدرت‌های سلطه‌گر در راهبردی چند بعدی از یک سو به دنبال مصادره انقلاب‌های مردمی از طریق نفوذ دادن عوامل وابسته به خود با پوشش‌های جدید هستند و از سوی دیگر به ایجاد بحران‌های مصنوعی و نزاع‌های خونین داخلی در دیگر کشورهای در حال خیزش مردمی با هدف ایجاد فرسایش داخلی و فرصت‌سازی برای مدیریت خیزش‌ها برآمده‌اند.
   مدیر بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر جهرم تصریح کرد: مسلمانانی که بیداری اسلامی در کشور آن‌ها رخ داده است خود می‌دانند که این حرکت‌ها مردمی و اسلامی است اما باید گفت که نقش امام راحل و شعارهای اسلامی مشهود در این حرکت‌ها از جمله دلایل اسلامی بودن آن‌ها است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول