اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های نخستین روز استقرار بیمارستان صحرایی ماژان؛

روستاییان در بدرقه پزشکان اشک ریختند

خبرگزاری فارس: نخستین روز استقرار بیمارستان صحرایی ماژان بخش خوسف شهرستان بیرجند با حاشیه‌های خواندنی همراه بود که مهم‌ترین آن اشک قدردانی روستاییان به ویژه زنان و مردان سالمند روستایی در بدرقه اکیپ‌های پزشکی بود.

روستاییان در بدرقه پزشکان اشک ریختند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ساعت 15 امروز خدمات سیار بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در نخستین روز فعالیت پایان یافت.
در این برنامه زیبا گوشه‌هایی از عدالت‌محوری و عدالت‌گستری و تکریم محرومان از سوی پزشکان بسیج جامعه پزشکی استان همزمان به دهه کرامت به نمایش گذاشته شد.
بازدید از روستاهای هدف که شاید کمتر از 10 خانوار جمعیت داشت باری دیگر نشان داد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجهی بسیار حتی به دورترین نقاط کشور و محروم‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین روستاهای ایران دارد.
در سفر به روستاها زنان و مردانی را می‌دیدیم که با صمیمت به استقبال تیم‌های پزشکی می‌آمدند و در بدرقه آنان نیز اشک قدردانی می‌ریختند.
 
*قدرشنایی روستاییان ولایت‌مدار پیرو رهبری
وقتی از برخی زنان کهنسال سؤال می‌شد آیا خبر دارید تیم‌های اعزامی از سوی چه نهادی آمده‌اند هر کدام پاسخی متفاوت اما در یک غالب می‌دادند و اینکه پزشکان نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس فرمایش مقام معظم رهبری به سراغ ما آمده‌اند.
 
*تیم امدادی در مدرسه‌ای با 4 دانش‌‌آموز مستقر شد
روستای گولگ چهارمین مقصد تیم بازرسی بود. این روستا تنها 4 دانش‌‌آموز پسر در مقطع ابتدایی داشت و تعداد خانوار آن نیز 12 مورد بودند که خودشان هم باور نمی‌کردند که قرار است تیم پزشکی به روستای آنان سفر کند.
 
*مردم تقی‌‌آباد به استقبال پزشکان بسیجی آمدند
تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی کمی با تاخیر وارد تقی‌‌آباد ماژان شد. البته تاخیر چندان زیاد نبود و نکته جالب توجه حضور کلیه اهالی روستا بود که ظاهرا برای ویزیت آمده بودند اما بررسی که کردیم گفتند بیشتر برای استقبال از پزشکان بسیجی آمده‌ایم.
 
*مهمان‌نوازی مثال‌زدنی در دل کوه
یکی از تیم‌های پزشکی بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی برای ویزیت مردم به روستایی در دل کوه در فاصله 20 کیلومتری ماژان سفر کرد. مردم این دیار که ظاهرا خشکسالی‌ها ناامیدشان کرده بود با امیدواری به استقبال تیم بازرسی آمدند و با مهمان‌نوازی مثال‌زدنی از آنان پذیرایی کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول