اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج پزشکان و دستگاه‌های اجرایی؛

نخستین بیمارستان صحرایی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان صحرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت بسیج پزشکان این استان و برخی دستگاه‌های اجرایی، نخستین بیمارستان صحرایی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد.

نخستین بیمارستان صحرایی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد
کیان دهراب‌پور در حاشیه راه‌اندازی نخستین بیمارستان صحرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: برای نخستین بار بیمارستان صحرایی با حضور متخصصان مختلف در رشته‌های جراحی عمومی، ارتوپدی، اورولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی، اطفال و روانپزشکی در منطقه مارگون افتتاح و راه‌اندازی شد.
رئیس نخستین بیمارستان صحرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که با راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی نزدیک به 45 هزار از اهالی مناطق مارگون، لوداب و چین زیر پوشش این بیمارستان قرار خواهند گرفت، عنوان داشت: در این نوع از بیمارستان امکانات مختلف از جمله معاینه چشم، گوش و حلق و بینی، آزمایشگاه، رادیولوژی و تجهیزات مربوط به جراحی سرپایی وجود دارد.
دهراب‌پور تعداد پزشکان متخصص مستقر در این بیمارستان را 17 نفر ذکر کرد و بیان داشت: این تعداد پزشک متخصص از دانشگاه علوم پزشکی این استان و استان فارس در بیمارستان صحرایی حضور پیدا می‌کنند.
این پزشک عضو بسیج پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد هدف اصلی از راه‌اندازی این بیمارستان را ارائه خدمات تخصصی به به مردم مناطق محروم دانست و گفت: بسیاری از مردم این منطقه و بسیاری دیگر از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نتوانسته‌اند به دلایل مختلف از خدمات تخصصی پزشکی استفاده کنند که در این نوع از بیمارستان چنین خدماتی را تجربه خواهند کرد.
وی محوریت ایجاد این بیمارستان را سازمان بسیج پزشکان با مشارکت دستگاه‌هایی هم‌چون تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل انتقال خون، بهزیستی و هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
وی با اشاره به این‌که هر یک از این دستگاه‌ها خدمات متفاوتی را در این بیمارستان به مردم ارائه می‌دهند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی دارو، هلال‌احمر چادر، انتقال خون مدیریت آزمایشگاه و آموزش و پرورش نیز برخی لوازم جانبی را در اختیار کادر این بیمارستان برای خدمات‌رسانی به مردم قرار می‌دهند.
رئیس نخستین بیمارستان صحرایی استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه کاری این بیمارستان یاد کرد و گفت: بیمار در این بیمارستان ابتدا توسط پزشکان عمومی ویزیت شده و سپس اگر تشخیص داده شد که به طبابت متخصصین نیاز است برای مداوا به پزشک متخصص معرفی می‌شوند.
دهراب‌پور خدمات رایگان کلینیکی و پاراکلینیکی را از دیگر مزایای این نوع از بیمارستان دانست و افزود: نزدیک به 7 میلیون دارو از طریق معاون داروی دانشگاه علوم پزشکی این استان در اختیار ما قرار داده شده و در صورت موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر، در مقاطع مختلف و در مناطق دیگر استان نظیر آن برای خدمت به مردم دایر می‌شود.
این مسئول خدمات‌رسانی درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ابتدا بیماران را در محل این بیمارستان ویزیت می‌کنیم و در صورت نیاز به عمل جراحی به‌طور رایگان در یکی از بیمارستان‌های مرکز استان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند.
دهراب‌پور از ویزیت پزشکان استان فارس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه همین هفته و ویزیت پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای 17 و 18 شهریورماه سال‌جاری در این بیمارستان خبر داد.
انتهای پیام/ل20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول