اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در ایران صورت گرفت؛

تولید گرید جدید ABS براق در پتروشیمی تبریز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل پتروشیمی تبریز گفت: برای نخستین بار در ایران گرید جدید ABS براق در پتروشیمی تبریز تولید شد.

تولید گرید جدید ABS براق در پتروشیمی تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی تبریز، عظیم عبدل‌نژاد ممقانی  اظهار داشت: این نوع جدید ABS از براقیت و جریان‌‌پذیری بالایی برخوردار بوده و یکی از انواع پرمصرف ABS در ساخت قطعات لوازم خانگی، لوازم التحریر، لوازم بهداشتی و آشپزخانه است.
وی افزود: همچنین این فرآورده جدید در ساخت قسمت‌های بیرونی و تزئینی لوازم مختلف همچون بدنه جارو برقی، لباس شویی، پنکه، آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت و دیگر لوازم منزل کاربرد عمده دارد.
عبدل‌نژاد ممقانی  اضافه کرد: در این نوع جدید ABS ، براقیت سطح قطعات تولیدی نسبت به گرید SD 0150 بالاتر است. براقیت این فرآورده در دماهای مرسوم قالب، حدود هشت واحد افزایش نشان می‌دهد ( در دمای 40 درجه قالب، براقیت گرید SD 0150 در حدود 85 و براقیت گرید SD 0140 در حدود 93 است).
وی ادامه داد: شاخص سیالیت (MFI) این گرید بالاتر از محصول قبلی ((SD 0150 بوده و به این ترتیب فشار و دمای تزریق کم‌تر بوده و این امر در کاهش مصرف برق و افزایش عمر قالب بسیار موثر است.
عبدل‌نژادممقانی تصریح کرد: با توجه به مواد مورد استفاده در محصول جدید، پخش رنگدانه بهتر بوده و می‌تواند میزان مصرف رنگدانه به ویژه در قطعات سفید رنگ را کاهش دهد.
وی ادامه داد: این گرید جلای بیشتری نسبت ABS معمولی دارد و با توجه به نیاز صنایع به گریدهایی با فرآیند‌پذیری و براقیت بالا، گرید جدید SD 0140 پس از طراحی فرمولاسیون در مرکز پژوهش مجتمع پتروشیمی تبریز، در این مجتمع به تولید انبوه رسید..
عبدل‌نژادممقانی خاطرنشان کرد: پتروشیمی تبریز علاوه بر تولید انواع فرآورده‌های پلیمری، سالانه 35 هزار تن نیز تولید ABS در انواع مختلف دارد که ضمن تامین نیازهای صنایع پایین دست داخلی به کشورهای مختلف جهان نیز صادر می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول