اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس هشدار داد:

بیکاری سالانه 90 فارغ‌التحصیل دکتری دامپزشکی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس نظام دامپزشکی استان فارس با انتقاد از وضعیت نظام آموزشی در رشته دامپزشکی در استان فارس گفت: سالانه حداقل 80 تا 90 نفر به تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل رشته دامپزشکی در این استان افزوده می‌شود.

بیکاری سالانه 90 فارغ‌التحصیل دکتری دامپزشکی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا تابع بردبار که بعد از ظهر امروز به مناسبت روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: در حال حاضر دو دانشکده در استان فارس با پذیرش سالانه 130 دانشجوی دکتری در رشته دامپزشکی فعالند که از میان فارغ‌التحصیلان آن 90 درصد بومی هستند.
وی افزود: مشکل اصلی و امروز ما متناسب نبودن پذیرش دانشجو با بازار کار است و طبق آمار موجود سالانه 3 هزار نفر در دانشکده‌های دامپزشکی کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که یک‌هزار نفر آنان در رشته دکتری و مابقی در رشته کارشناسی و یا کاردانی هستند.
این عضو نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: ما خواستار توقف رشد بیمارگونه دانشکده‌های دامپزشکی و افزایش تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل هستیم که باید مسئولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
تابع بردبار بیان کرد: همچنین باید قوانین بیش از 40 سال پیش سازمان دامپزشکی اصلاح و بازنگری شود تا بخش‌های مولد موظف به به کارگیری فارغ‌التحصیلان شوند.
وی بیان داشت: همچنین ما خواستار انحلال برخی از دانشکده‌ها هستیم که امکانات علمی و فضای آموزشی ندارند.
رئیس نظام دامپزشکی استان فارس اضافه کرد: رشته دامپزشکی با توجه به اینکه از مشاغل سخت است و افراد با بیماری‌های مختلف در ارتباط بوده و یا در تهدید هستند متقاضی قرار گرفتن این شغل در لیست مشاغل سخت هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دخالت افراد غیرمجاز حقیقی و حقوقی در تخصص‌های دامپزشکی اشاره و تصریح کرد: با اختصاص یک شعبه ویژه قضایی از این پس با افرادی که با تلقیح مصنوعی در تشخیص بیماری‌ها، ساخت داروها و یا هر روشی در تخصص‌های دامپزشکی مداخله کنند، نظام دامپزشکی به عنوان مدعی‌العموم با آنان برخورد قانونی می‌کند.
تابع بردبار ادامه داد: همچنین با فارغ‌التحصیلان رشته دکتری در دامپزشکی که پروانه کار نیز نداشته باشند برخورد جدی و قانونی می‌شود.
به گزارش فارس، در حال حاضر از 28 هزار عضو سازمان نظام دامپزشکی در کشور 2 هزار نفر آن را استان فارسی‌ها تشکیل می‌دهند و در این استان 33 دکتر با تخصص دامپزشکی فعال هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول