اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده فائو در ایران خبر داد:

خراسان رضوی قادر به صدور دانش فنی دامپزشکی است

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران در بازدید از توانمندی‌های دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، توانایی صدور دانش فنی دامپزشکی به کشورهای منطقه را دارد.

خراسان رضوی قادر به صدور دانش فنی دامپزشکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نورالدین مونا، نماینده سازمان فائو که در رأس هیئتی از سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی کشوری مواد غذایی مشهد بازدید می‌کرد، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی این توانایی را دارد تا با بهره‌گیری از مرکز تشخیصی مجهز آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با سایر کشورها و به ویژه سازمان بهداشت جهانی دام و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در زمینه تشخیص بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان همکاری کند.
وی تصریح کرد: فائو نیز با پروژه‌های مختلفی که دارد می‌تواند از فعالیت‌های آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان حمایت کند و با استفاده از تکنولوژی‌های روز، برای تشخیص، مبارزه و کنترل بیماری‌ها و همچنین با همکاری دیگر کشورهای منطقه این آمادگی را داریم تا از طریق فائو سیستم دامپزشکی را در جمهوری اسلامی تقویت کنیم.
ناصر مرگان ازغدی، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این دیدار از آمادگی دامپزشکی استان برای صدور دانش فنی در قسمت‌های مختلف دامپزشکی اعم از تشخیص، درمان، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی به کشورهای
همجوار خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز این همکاری‌ها در قالب ارائه دانش فنی در زمینه‌های مختلف دامپزشکی در بعضی از کشورهای آسیای میانه حال انجام است.
وی گفت: در خراسان رضوی آزمایشگاه مرکزی اداره کل به عنوان آزمایشگاه مرجع در سطح کشور مطرح بوده و برخی از طرح‌ها از جمله طرح ملی پایش بقایای دارویی و فلزات سنگین در شیر در این مرکز به انجام رسیده است.
و  همزمان در بسیاری از شهرستان‌های استان نیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی برای تشخیص سریع بیماری‌های دامی در بخش دولتی و خصوصی راه اندازی شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول