اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردیبهشت 91 انجام می‌شود؛

برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ فضل‌الله نوری در مازندران

خبرگزاری فارس: فرماندار نور گفت: دومین کنگره بین‌المللی شیخ شهید (شیخ فضل الله نوری) اردیبهشت سال 91 در شهرستان نور برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ فضل‌الله نوری در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور،عبدالقدیر مشایخی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری دومین گنگره شیخ فضل الله نوری از برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای سیاست‌گذاری و دو کمیته اصلی علمی و اجرایی این کنگره خبر داد.
وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری برنامه‌های کلی کنگره را پیگیری و رصد می‌کند و کمیته علمی بحث‌های پژوهشی، فراخوان مقالات، دعوت از شخصیت‌ها را بر عهده دارد.
فرماندار نور با اعلام اینکه کمیته اجرایی در کنار کمیته‌های دیگر امور پشتیبانی را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: کمیته‌ها باید با تمام توان علمی و عملی را  برای برگزاری کنگره‌ای در خور شان شیخ شهید را فراهم کنند.
 
* فضل الله نوری شخصیت جهانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه جایگاه شیخ شهید مشخص است و او یک شخصیت جهانی علمی و مذهبی است، گفت: فرهنگ غنی اعتقادی شیخ شهید باید به عموم جهانیان معرفی شود.
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ابراز داشت: فردی که اهلیت داشته باشد برای پذیرش مسئولیت کمیته علمی تعیین و مقدمات مراسم را در یک نگاه علمی فراهم می‌کند.
وی با اعلام اینکه نقد و نظرها و چالش‌ها به عنوان خوراک علمی در اختیار ستاد کنگره قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بودجه لازم  برگزاری این همایش باید از طریق وزارت ارشاد و استانداری تامین شود.
 
* شورای نگهبان تفکر شیخ شهید است
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تنها شخصیتی که امام از ایشان نام می‌بردند شیخ شهید بود و شورای نگهبان فعلی تفکر و ابداع او است.
احمد ناطق نوری با اعلام اینکه برای بزرگداشت این مقام بین‌المللی لازم است مروری بر برگزاری کنگره قبلی، هماهنگی با دانشگاه‌ها صورت گیرد، بیان داشت: دعوت از مخالفان شیخ و هماهنگی با وزیر ارشاد برای کار علمی و حمایت‌های ویژه  این همایش نیز ضروری است.
 
* دانشگاه آزاد مسئولیت کمیته علمی را پذیرفت
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد نور نیز در این جلسه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش مسئولیت کمیته علمی خبر داد.
حجت الاسلام سلیمان حلیمی خاطرنشان کرد: کمیته علمی در دو محور حوزه و دانشگاه پیگیر امور علمی کنگره می‌شود.
محمد محمدی رئیس اداره ارشاد نور نیز با اشاره به اینکه اعضای شورای سیاست‌گذاری با مسئولیت نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیران کل استانی و ارشاد فعال می‌شوند، اذعان داشت: باید برای تشکیل هشت کمیته مختلف در برگزاری این کنگره برنامه‌ریزی شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول