اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

خرید توافقی انار در سال جاری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از خرید توافقی انار در سال جاری در سطح استان خبر داد.

خرید توافقی انار در سال جاری در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، غلامرضا هادربادی صبح امروز در همایش ملی انار در شهرستان فردوس اظهار داشت: با خرید توافقی انار، دلالان نمی‌توانند سود زحمت کشاورزان را به جیب برند.
وی افزود: در حال حاضر انار ایران به 30 کشور جهان صادر می‌شود و بیشترین سطح زیر کشت انار در دنیا مربوط به کشور ایران است.
هادربادی تصریح کرد: اگر در رابطه با انار اقدامات لازم صورت نگیرد، کشورهایی چون چین، هند و ترکیه بازار را از ما می‌گیرند و به اقتصاد ما ضربه می‌زنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی یادآور شد: اگر می‌خواهیم از اقتصاد تک محصولی و اقتصاد متکی بر نفت رهایی پیدا یابیم باید فعالیت خود را در زمینه انار بیشتر کنیم.
وی گفت: محصول انار صرف خود انار نیست بلکه می‌تواند اقتصاد غیرنفتی یک کشور را نیز متحول کند.
هادربادی افزود: بیشتر قسمت‌های انار نظیر دانه انار که 25 درصد روغن دارد، می‌تواند کارخانه فرآوری ایجاد کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: انار فقط یک محصول کشاورزی نیست بلکه آنتی اکسیدان موجود در انار سه برابر چای سبز است و به درمان سرطان پروستات نیز کمک می‌کند.
وی یادآور شد: با وجود سیزدهمین سال خشکسالی در استان خراسان جنوبی، در حال حاضر کشاورزی 50 درصد زندگی مردم استان، 25 درصد ارزش افزوده و 35 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
هادربادی کشاورزی را محور توسعه و اشتغال دانست و گفت: در استان خراسان جنوبی، عناب رتبه اول کشور، زعفران دوم، پنبه و انار سوم و گل نرگس رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی کف بر کردن درختان خشکیده انار در چهار سال گذشته، توزیع کودهای میکرو و ماکرو، توزیع 20 هزار اصله نهال یارانه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان استان عنوان کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول