اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

رشد 178 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با گذشت بیش از 9 ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، صدور جوازهای تاسیس واحدهای صنعتی در فارس، 86 درصد رشد داشته است.

رشد 178 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مریم تابعی اظهار داشت: این رشد صدور جوازهای تاسیس، افزایش علاقمندی به سرمایه‌گذاری صنعتی را نشان می‌دهد و بیانگر این موضوع است که با وجود هدفمند کردن یارانه‌ها رغبت برای سرمایه‌گذاری درحوزه صنعت وجود دارد.
وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای صدور جواز تاسیس در 9 ماهه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و قبل از آن گفت: طی 9 ماه نخست سال 89 از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه این سال 627 جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی در استان فارس صادر شده بود که این میزان طی 9 ماه نخست منتهی به دی ماه 89 تا پایان شهریور ماه 90 با رشد 86 درصدی به یک‌هزار و 164 مورد ارتقا یافته است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: همچنین طی 9 ماه نخست منتهی به دی ماه سال 89 پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در فارس بالغ بر 28 هزار و 480 میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال 14 هزار و 161 نفر بود که این میزان طی 9 ماه گذشته به 38 هزار و 992 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 23 هزار و 59 نفر افزایش یافته است.
به گفته تابعی این آمار نشان‌دهنده رشد 37 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی و 63 درصدی اشتغال پیش‌بینی شده است.
وی همچنین به میزان صدور پروانه بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: طی 9 ماهه قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها (ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر سال 89) 169 مورد با سرمایه‌گذاری محقق شده یک‌هزار و 901 میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری صادر شده در حالی که طی 9 ماهه گذشته این میزان به 199 مورد با سرمایه‌گذاری محقق شده 5 هزار و 287 میلیارد ریال افزایش یافته است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خاطرنشان کرد: اشتغال ایجاد شده حاصل از صدور پروانه‌های بهره‌برداری در 9 ماه نخست منتهی به دی ماه سال 89 تنها برای 2 هزار و 675 نفر بود که این میزان طی 9 ماهه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به 5 هزار و 770 نفر رسیده است.
تابعی تصریح کرد: این آمار در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری از رشد 18 درصدی از نظر تعداد، 178 درصدی از نظر میزان سرمایه‌گذاری و 16 درصدی از نظر اشتغال خبر می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: رشد 178 درصدی میزان سرمایه‌گذاری صنعتی محقق شده بیانگر این موضوع مهم است که صنایع بزرگ در استان فارس در حال شکل‌گیری و به بهره‌برداری رسیدن بوده که این امر نویدبخش ایجاد صنایع پایدار در این استان است.
تابعی حضور سرمایه‌گذاران در بخش صنعت را براساس مطالعه و تحقیق، رغبت برای اجرای طرح‌های صنعتی بزرگ در فارس و برگزاری همایش‌های جذب سرمایه‌گذاری شهرستانی را در رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان فارس موثر دانست.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول