اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه فشارخون مرکز تحقیقات کانادا:

پرفشاری خون ایران را 12 سال قبل تجربه کردیم

خبرگزاری فارس: رئیس گروه فشار خون مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان کانادا گفت: موقعیت ایران از نظر کنترل، پیشگیری و درمان پرفشاری خون مطلوب نیست و وضعیت کنونی ایران را 12 سال قبل در کانادا تجربه کردیم.

پرفشاری خون ایران را 12 سال قبل تجربه کردیم
نورم کامپبل در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی پرفشاری خون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مسئولان بهداشتی و دولتی کانادا 12 سال پیش با طراحی گایدلاین‌ها توانستند بیماری پرفشاری خون را به کنترل خود درآوردند و اگر همان اقدامات دولت کانادا در ایران انجام گیرد به طور مسلم به این معضل فائق می‌شوند.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه زندگی شهرنشینی، کم‌تحرکی، چاق شدن، سیگار کشیدن و روی آوری عمده افراد جامعه به غذاهای آماده و فست‌فودها را به دنبال داشته و با هجمه بالایی از پرفشاری خون روبرو شدیم.
رئیس گروه فشار خون مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان کانادا ادامه داد: با وضعیت موجود دولتمردان و سیاست‌گذران کانادا مردم را مجبور به فعالیت بیشتر و مصرف غذاهای سالم کردند و همین مسئله سبب شد که بتوانیم پرفشاری خون را تا 60درصد کنترل کنیم.
وی تصریح کرد: عده‌ای از مبتلایان به پرفشاری خون به دلیل عوامل ژنتیکی است که شناخته شده نیست و نمی‌توان مانع پیشرفت آن در افراد شد.
کامپبل ادامه داد: پس از شیوع بالای پرفشاری خون در کانادا، گایدلاین‌های برای این بیماری تعریف شد و با این وسیله توانستیم طی  12 سال اخیر اقدامات چشمگیری در راستای کنترل این بیماری انجام بدیم.
وی با اشاره به اینکه پرفشاری خون دلیل مهم سکته‌های قلبی و مغزی است، اضافه کرد: برخلاف اقدامات شایسته‌ای که در سطح دنیا برای کنترل بیماری پرفشاری خون انجام شده است اما به نظر می‌رسد که در دنیا امروز آینده خوبی برای این بیماری نتوان متصور شد.
رئیس گروه فشار خون مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان کانادا افزود: در صورت تغییر سیاست‌های جاری که بر کشورها حاکم است و می‌توان نسبت به آینده پر فشار خون در دنیا خوش‌بین شد.
وی گفت: سال 99 و زمانی که گایدلاین‌ها در کانادا طراحی شد از هر دو نفر یک نفر مبتلا به پرفشاری خون بودند و نزدیک به 50درصد افراد پرفشاری خون داشتند اما با اجرایی کردن گایدلاین‌ها در حال حاضر آمار شیوع پرفشاری خون را به 17درصد رساندیم.   
کامپبل با اشاره به اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه باید نسبت به شیوع پرفشاری خون و معضلاتی که به همراه دارد اطلاع‌رسانی کند، گفت: مراکز تحقیقاتی پزشکی با دولت و مسئولان وزارت بهداشت باید همکاری نزدیکی برقرار کنند و در کنترل بیماری‌ها یاری رسانند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول