اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال؛

2 میلیون نفر از بقاع متبرکه مازندران بازدید کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از زیارت بیش از دو میلیون نفر از بقاع متبرکه مازندران در تابستان سال جاری خبر داد.

2 میلیون نفر از بقاع متبرکه مازندران بازدید کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی اظهار داشت: در ایام تعطیلات تابستان و قبل ماه رمضان مسافران زیادی از سراسر کشور به مازندران عزیمت کردند.
وی با بیان اینکه پیش از شروع تعطیلات هماهنگی‌های لازم درباره حضور مسافران در امامزاده‌ها صورت گرفته، تصریح کرد: فضای استراحت در کنار امامزاده‌ها و همچنین در صحن امامزاده‌ها برای اسکان مسافران درنظر گرفته شده و در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به حضور مسافران در امامزادگان مسیر راه ورودی به استان گفت: همه امامزادگان در ایام تابستان میزبان جمع زیادی از مسافران بوده‌اند و امامزادگان بین جاده‌ای همانند امامزاده عبدالله جاده آمل، امامزاده عبدالحق و امامزاده ابوطالب زیراب سوادکوه و امامزاده سیدحسین(ع) شیرود تنکابن پذیرای جمعیت زیادی از مسافران بوده‌اند.
وی یادآور شد: همچنین در امامزاده‌های بین راهی مسیر جاده کندوان در غرب استان نیز مسافران زیادی از صحن امامزاده و فضای اطراف آن استفاده کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: مسافران استقبال خوبی از امامزاده‌ها کردند و حضور مسافران نسبت به سال گذشته از رشد بالایی برخوردار بوده است.
سهرابی اضافه کرد: این آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در طول سال وجود دارد تا همه مسافران و مهمانان خارج استان و هم‌استانی‌ها از این فضای معنوی استفاده کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مسافران و زائران یادآور شد: در ایام تعطیلات تابستان برنامه‌های فرهنگی مناسب و متنوعی در امامزادگان به اجرا درآمده از جمله برپایی نمایشگاه‌های مناسبت‌ها و تاریخچه امامزاده‌ها با حضور روحانیان فرهنگی، برپایی نماز جماعت، ایستگاه صلواتی، نصب پارچه‌هایی با متون احادیث ائمه معصومین(ع) و خوش‌آمد گویی، مسابقات فرهنگی برای نوجوانان و جوانان از برنامه‌های متنوع است.
وی اذعان داشت: استان ولایتمدار مازندران با دارا بودن یک هزار و 262 امامزاده رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده و برای تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی نیاز به تلاش همه مردم، مسافران و مسئولان دارد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول