اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

دهه کرامت فرصت معرفی سجایای اخلاقی ائمه (ع) است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: دهه کرامت بهانه و فرصتی مناسب برای معرفی و تبیین سجایای اخلاقی و سیره ائمه اطهار (ع) است که باید روز به روز گسترش پیدا کند.

دهه کرامت فرصت معرفی سجایای اخلاقی ائمه (ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری شامگاه دیروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی در اردبیل اظهار داشت: دهه کرامت فرصت ارزشمند و ظرفیت غنی فرهنگی و معنوی و همچنین آبروی ملی ایران اسلامی است که می‌تواند بهترین میدان برای عرضه توانمندی مکتبی و معنوی ایرانیان باشد.
وی ضرورت ترویج و توسعه شایسته‌ترین سیره و سجایایی اخلاقی ائمه اطهار را یادآور شد و بیان داشت: دهه کرامت دهه به نمایش گذاشتن حقیقت و اصالت مبانی ارزشمند ولایت و امامت است که با جشن‌های رضوی آغاز شده و با برگزاری جشن بزرگ غدیر به نقطه اوج می‌رسد.
این مسئول اظهار داشت: به دنبال این رویداد دهه حزن و اندوه عزای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و نهضت همیشه ماندگار نینوا که نماد کاملی از عشق به ولایت و دلدادگی به امامت است از راه می‌رسد و در حقیقت تبلور حقیقی عزت و افتخار مسلمانان و شیعیان را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد.
فرماندار اردبیل وجود اما رضا (ع)، فاطمه ‌ثانی و حضرت شاه‌چراغ را در سرزمین ایران به عنوان اضلاع مثلث اعتقادات و باورهای دینی یاد کرد و بیان داشت: مردم ایران از دیرباز عشق و دلدادگی خود را به ساحت ائمه اطهار به ویژه امام غریبان ثامن‌الحجج نشان دادند و ثابت کردند که این دیار پایگاه رفیع اعتقاد و ارزشمندی باورهاست.
وی فرصت برگزاری جشنواره رضوی را غنیمت گران‌سنگ و امانتی ارزشمند در پاسداری از حقانیت نظام اسلامی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت برشمرد و افزود: دوره ششم جشنواره مدیحه‌سرایی،‌ چاوشی‌خوانی، تواشیح و ابتهال را با شکوه‌تر از سال‌های گذشته از شهر تاریخی مشگین‌شهر آغاز کردیم و امروز در شهر ولایی و حسینی اردبیل با معرفی گروه‌های برتر این جشنواره به نقطه اوج و انتهای خود می‌رسد.
اکبری با قدردانی از همکاری و همراهی خوب دستگاهی‌های اجرایی و فرهنگی در برگزاری خوب جشنواره رضوی بیان داشت: جشنواره امسال در حقیقت جشنواره پاسداری از آرمان‌هایی است که ما همیشه در عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت آنها را مورد توجه و اهتمام خود قرار می‌دهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: تداوم و استمرار این جشنواره‌ها در کشورمان می‌تواند به اعتلای فرهنگ اسلامی و معارف اهل‌بیت کمک کند چرا که ملت ایران از دیرباز اصالت خود را با معنویت مکتب اسلام و اهل بیت مایه شکوه و شوکت خود می‌دانند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول