اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جاری صورت گرفت؛

جذب 415 طلبه در حوزه‌های علمیه کاشان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مدیریت حوزه‌های کاشان گفت: 415 طلبه از سراسر کشور در حوزه‌های علمیه کاشان در سال تحصیلی جاری جذب و مشغول به تحصیل شدند.

جذب 415 طلبه در حوزه‌های علمیه کاشان
حجت‌الاسلام حسین خبازکاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: تا سال تحصیلی گذشته تعداد یک هزار و 250 طلبه در حوزه‌های علمیه کاشان مشغول به تحصیل بودند که با ورودی‌های جدید سال تحصیلی جاری تعداد محصلان سطوح مختلف در حوزه‌های کاشان متجاوز از یک هزار و 600 نفر شده ‌است.
وی در ادامه در مورد چگونگی جذب طلاب در مدارس و حوزه‌های علمیه کاشان عنوان کرد: طلبه‌های پذیرفته شده در حوزه‌های علمیه کاشان مانند حوزه‌های علمیه سایر مناطق کشور از طریق ثبت‌نام در سایت حوزه علمیه قم و بعد از آن برگزاری آزمون متمرکز در شهرستان کاشان و سپس انجام مصاحبه با قبول‌شدگان آزمون جذب می‌شوند.
معاون آموزشی مدیریت حوزه‌های کاشان اضافه کرد: البته اقدامات تکمیلی چون بررسی پرونده سلامتی جسمی و روانی و تحقیقات میدانی از محل سکونت و تحصیل نیز در جذب متقاضیان نقشی اساسی بر عهده دارد.
وی ادامه داد: پس از پذیرفته شدن نهایی متقاضیان موظف به گذراندن دوره‌ای یک ماهه موسوم به دوره اختبار و تثبیت می‌شوند و در این دوره نیز صلاحیت متقاضیانی که خواستار حضور در حوزه‌های علمیه کاشان هستند مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و در صورت احراز صلاحیت حکم قطعی طلبگی متقاضی در حوزه‌‌ مورد نظر صادر می‌شود.
خباز‌کاشانی‌ برگزاری آزمون‌ها اعم از شفاهی یا کتبی، کنترل روند حضور و غیاب طلاب، پیاده‌ کردن آئین‌نامه آموزشی در حوزه‌ها، توزیع دروس میان اساتید را از جمله وظایف معاونت‌ آموزشی مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان ذکر کرد.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته مهم توسط معاونت حوزه‌های علمیه کاشان نیز گفت: ساماندهی پرونده‌های آموزشی طلاب، بررسی روند رشد تحصیلی و اتخاذ تصمیماتی نظیر اخراج، انتقال به حوزه شهری دیگر و قطع شهریه و مزایا در صورت عدم فعالیت درسی، برگزاری المپیاد علمی بین مدارس علمیه شهرستان و دانش افزایی اساتید با برگزاری کلاس‌هایی نظیر روش تدریس و کلاس‌های محتوایی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط معاونت آموزشی مدیرت حوزه‌های علمیه کاشان است.
خباز‌کاشانی با بیان اینکه المپیادهای علمی بین مدارس علمیه شهرستان کاشان به صورت پایه به پایه و استاد به استاد برگزار شده‌ است، خاطرنشان کرد: در مجموع برگزاری این المپیادها حوزه علمیه قمصر توانست رتبه نخست در میان سایر مدارس و حوزه‌های علمیه کاشان به خود اختصاص دهد و پس از آن حوزه‌ علمیه آیت‌الله یثربی(ره)، حوزه بیدگل، حوزه علمیه آیت‌‌الله مدنی(ره) و مدرسه امام کاشان توانستند مقام‌های دوم تا پنجم را از آن خود کنند.
به گفته وی تشکیل هیئت‌های علمی در سطح منطقه شهرستان کاشان از برنامه‌های جدید مدیریت حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان است.
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول